Revistă creştină de opinie şi atitudine
Articole Revista
Ai fost acolo, Doamne…
Am plâns o noapte-ntreagă la fereastră –
mustea pământul de noroi şi râme –
Plângeam încet, cu inima albastră,
Cu pumnii strânşi, cu sufletul fărâme.
Am plâns, cât să mă satur într-o viaţă,
cu scâncet mic, mototolit şi tristă;
Nu pricepeam că şi să mori se-nvaţă,
Că şi nimicul de-i nimic există.
Cădeau din mine picurii de ploaie
Şi-am plâns un veac cu inima pustie.
Mustea pământul galben de noroaie
Ai fost acolo, Doamne?… Nu se ştie…
Şi-am putrezit cu picurii-n ţărână –
aşa mi-a fost tristeţea de adâncă –
Şi noaptea s-a făcut o săptămână.
Ai fost acolo, Doamne?… Nu ştiu încă…
S-a spart cu zgomot cerul de fereastră,
brăzdându-mi ochii în culori străine.
Atât am plâns, că m-am făcut albastră.
Ai fost acolo, Doamne?… Nu ştiu bine.
- Sanja-Adriana
- Vizualizări: 2363
- Comentarii: 76
- Categorie: Poezii
- Tipareste
- Trimite Prietenilor






























mai 23rd, 2011 at 13:21
Şi-n mine cad fărâme de albastru,
Dar nu mă tem că vine cimitirul.
Numai prin spargeri vasul de-alabastru
toarnă de-asupra ungerea şi mirul!
mai 23rd, 2011 at 21:18
iti pare greu sa treci in nefiinta
un suflet pana ieri faptura vie
dar si mai grea-i putina ta credinta
ca Dumnezeu si daca tace..Stie
mai 24th, 2011 at 10:39
Frumos şi trist, de fapt asta înseamnă beletristica. Îmi aminteşte de o poezie populară culeasă de Lucian Blaga:
Doamne, Doamne mulţi zic Doamne,
Dumnezeu pare că doarme
Călare pe o mănăstire
Şi de nimeni n-are ştire…
mai 24th, 2011 at 13:12
o vorba tare inteleapta
e potrivita, chiar de nu-i de-ajuns,
acelui om ce-n rugaciuni asteapta:
chiar si-n tacere e-un real raspuns!
mai 25th, 2011 at 07:04
imi raspundeam mie insami, abc.In teorie toti suntem de neclintit, biruitori dar in realitate nu se intampla asa.Vin momente in care nu mai intelegi nimic si te vezi neputincios si daca nu ar fi Dumnezeu care sa-ti sara in ajutor te-ai da de-a dura la vale.
mai 25th, 2011 at 11:09
Am rămas in cumpăna, sacristiana, nestiind dacă poezia ta e o realitate a momentului. Versurile le-am scris asa cum au venit si probabil ca nu-ti erau adresate neapărat, tie! Dacă ai experimentat recent prăbusirea cerului, ¡perdoname! Iti stau alături!
mai 25th, 2011 at 20:10
“Mustea pamantul de noroi si rame” .De ani de zile ma lupt sa am un astfel de sol in gradina mea . Ar fi garantia unui loc care produce suficiente legume pentru casa .
mai 25th, 2011 at 21:20
Da Mircea, insa poeta avea alta imagine in suflet.
Ce spui de o groapa in cimitir, pe o vreme ploioasa, intr-un pamant coclit, mustind de noroi si rame?
Mai ales ca-n strofa a doua, poeta plange cat pentru o viata iar intr-a patra incepe chiar sa putrezeasca (la figurat vorbind).
Imaginea vinetie cu cerul cazut la fereastra ei, din ultima strofa, duce deznadejdea la paroxism.
In aceasta ambianta legumele tale isi pierd complet importanta!
mai 26th, 2011 at 08:47
Nu mi-a placut niciodata Bacovia! Ba da, mai bine il citesc pe el decat poezia asta!
mai 26th, 2011 at 09:14
Nici mie, Gabriela, dar ce sa-i faci? Unii stiu a scrie versuri doar despre rame, noroi, greieri si furnici, o mie de ochi si roti, coji de nuca…
Ba mai mult de atat: au impresia ca ei sunt la postul de veghe, gata sa primeasca de sus iluminarea si inspiratia dar Muza se lasa asteptata… Nu-i asa ca ideea asta e daunatoare? Dumnezeu lipseste in timp ce “greierele vrea sa cante”?!
mai 26th, 2011 at 10:21
Nu intotdeauna ceea ce-mi place sau nu-mi place mie are sau nu are calitate. Mai trebuie să mă pun si pe mine in cântar şi să-mi apreciez capacitatea de a decide realist aspectul şi calităţile produsului respectiv. E relativă deprecierea unei creatii după mofturile personale. Versurile argheziene: “Din bube, mucegaiuri şi noroi iscat-am frumuseţi şi preţuri noi” poartă-n ele suficientă estetică, chiar dacă tema nu-i convingătoare pentru toată lumea!
mai 26th, 2011 at 10:46
Mda, abc… Ma asteptam sa sari si sa iei apararea… Oare asta sa-ti fie rostul?
mai 26th, 2011 at 13:33
… ori moftul?
mai 26th, 2011 at 14:36
Sacristiana n-are nevoie să fie apărată, madi, însă unora trebuie, câteodată, să le mai dai peste nas…mai ales atunci când şi-l iau la purtare!
mai 26th, 2011 at 21:14
@abc
Gropile din cimitir se fac dupa standarde UE . Doar patrupzi mei au avut sansa sa aiba o astfel de soarta. Procesul a fost caine ,rame, pere , dulceata.
Celui care vede cerul vanat i se prescrie Prozac .
mai 26th, 2011 at 21:35
Dumnezeu sa va vada o data,asta va doresc,cu tot ce scrieti voi la vedere si “subtil”.
mai 26th, 2011 at 21:55
daca nu cumva…
mai 26th, 2011 at 22:22
Uite mircea, cum era moda la români cu ingropăciunea, că tot veni vorba de Bacovia:
RUGĂCIUNE
de George Bacovia
Cum sã nu umblu trist prin grãdini?…
Din coastele tatei cresc rãdãcini.
Din inima lui ierburi multe-au crescut,
S-au înãltat, strãvezii, si-au cãzut…
Printre amurguri cânt si cosesc.
Sub care iarbã o sã-l gãsesc?
Mai multã rouã… Doamne, te-ndurã,
Sã-i înfloreascã trifoiul pe gurã…
Toate aceste minuni împlineste-le,
Cã el te-ar lãuda pentru toate:
Dar gura lui s-o deschidã nu poate
Nici pumnul, nici toporul, nici clestele.
Butuci. Ierburi umede. Crini.
Cersetori cu împãratii vecini.
Fructe în pârg. Rãdãcini.
Cine n-are pãrinti prin grãdini?
mai 26th, 2011 at 22:28
E usor a scrie versuri/Cind nimic nu ai a spune,
Insirand cuvinte goale/Ce din coada au sa sune…..
Nu-i asa Sacristiana ????
Este groaznica de …..frumoasa aceasta poezie !!!! Ciao!!!!
mai 26th, 2011 at 22:38
Poezia este superbă!
Sanja ai acea măiestrie a mânuirii condeiului, astfel ca prin versurile tale să transmiţi ce simţi… poate chiar să amplifici toate trăirile tale, ducând cititorul într-o lume ce abundă de trăiri profunde.
mai 26th, 2011 at 22:53
@sivan
Comentariul 14, il scrisesem pentru tine…ştiam eu că apari!
mai 26th, 2011 at 23:18
voi sigur sinteti persoane diferite,sau unul singur care scrie “istorie”???
mai 26th, 2011 at 23:19
de legat,de coma sunteti,”flacailor”.
mai 26th, 2011 at 23:47
@Greta
Inclin să cred că poezia este de fapt ecoul unei drame petrecute aievea Astept ca sacristiana să infirme sau să confirme supozitia mea. Doar in astfel de condiţii poţi să-ţi pui întrebări existentialiste de talia celor din poezie!
mai 27th, 2011 at 00:53
nu ti-e mai usor sa intrebi autorul poeziei???
totusi!!!!
mai 27th, 2011 at 00:55
noapte buna,baietii tatii!!!
mai 27th, 2011 at 01:35
iar voi,cei care ramineti,stiti cumva ce avea,de fapt,iuda in minte sa faca la cina cea de taina si cine i-a…deviat atentia de la acel planificat???
asta apropo de “ai fost acolo”.
nu ca n-as sti,dar e vremea sa o spuneti PUBLIC.
mai 27th, 2011 at 01:57
o fi uitat,saracu`,de la mana pin`la gura,zic.
mai 27th, 2011 at 02:01
ca sa-mi arate cei ce zic ca moartea e o metoda de educatie,daca ei ar muri,cit ar conta asta pentru zona lor de influenta???!!!
mai 27th, 2011 at 02:03
ei,zic,noapte buna,ca e vremea.
mai 27th, 2011 at 06:50
si asa a murit mama mea
mai 27th, 2011 at 07:17
Greta, tu ce versuri ai mai scris ? Le-as citi cu placere. Cat despre comentariul tau, nr 20, tu chiar ai vorbit serios ?
Autoarea spunea candva ca nu exista poezie crestina, iar acum vine iarasi sa faca demonstratia; in mod pacatos rau de tot!!!
Rezum:
“In marile confruntari ale vietii ea a fost la datorie,
Dac-a fost prezent si Domnul, asta tot repeta, nu se stie !
Desi i s-a atras in mod repetat atentia ca asemenea proclamatii sunt anticrestine, “batrana doamna” revine mereu cu acest leit-motiv, care nu este pe atata naiv, pe cat de parsiv !!! Domnul sa aiba mila de noi, fiecare.
P.S. Adevarat ca pe un portal unde atacurile furibunde ale carcotasilor contra credinjtei si a aberantilor brutal claustrati sunt la mare cautare nu mai trebuie sa ne mire aceste exercitii de cabotinaj literar. Daca bine am inteles, pana si domnul pastor Culda agreaza gaselnita autoarei; de vreme ce abc-darul o infuleca “aievea” !
Suntem la inceputul verii si ar fi pacat mare sa nu lasam greieritza sa cante, dar… La Scriptura, fratilor !
mai 27th, 2011 at 07:33
Si rostesti des rugaciunea din coment 18, abc-ule ?
Cui nu-i este mila oare de tine ???!!!
mai 27th, 2011 at 07:55
Zakeie, nu mai sta cocoţat şi citeşte comentariile toate, dacă vrei să te bagi în seamă! O persoane de mai sus (vezi comentariul 9), îl înghite mai uşor pe Bacovia, decât această poezie. Prin ricoşeu, voiam să-i arat gabrielei (de la antipozi),cine-i preferatul ei, la o adică! Probabil, vrei să ne spui că tu preferi poezia sacristianei şi nu pe Bacovia! Dacă-i aşa, am inteles… milostivia ta!
P.S. Dă-te jos, măi omule, că prea de sus mă priveşti!
mai 27th, 2011 at 09:52
Daca sata na isi bate joc de cele ale lui Dumnezeu,DE CE LE MAI VREA??? retoric vorbind.Daca sa tana isi bate joc de Dumnezeu,DE CE SA-L MAI VREA??? obiectiv vorbind.
mai 27th, 2011 at 10:39
7 au fost mortii inimii mele, sivanule si ultimul am fost eu.Dar Dumnezeu mi-a intins mana si prin aceste versuri “goale” m-a scos din adanc.
mai 27th, 2011 at 12:35
Ca bine graiesti abc-darule !
Bine de-al tau, ca eu nu te privesc de sus in jos, ci te vad acolo unde tu singur te asezi ! Numai ca, pe semne tu n-ai vazut ca respectivele versuri (post 18) se intituleaza – ironie prosteasca ! – “rugaciune”(?!), asa cum n-ai vazut ca ‘sacrista’ declama ca ea era acolo unde se dadea batalia existentei, a vietii, iar Dumnezeu – iarta, Doamne, ca tre sa repet o blasfemie – se plange ea, ca… lipsea!!!
Sigur ca imi plac mai mult versurile sacristei decat pseudorugaciunea bacoviana, dar va propun sa lasati voi problemele existentiale si ‘etichetele doctrinare’, astea va depasesc totalmente.
Stevia, macrisul si mersul pe jos… Daca imi canta in struna asta greierasul tau il ascult cu bucurie o vara intreaga. Pace peste voi !
Altceva:
Mare atentie Micheline ca prea sari capra!!! De unde scoti tu ca “sata na” ta, sau al tau, isi bate – la propriu – joc de Dumnezeu ?!
Cand te-a apostrofat Sacrista ca bati campii, n-ai zarit iepuri prin iarba ? Vezi ca asta nu trece cu pastile; vreun duhovnic sau consilier spiritual nu ai ?
mai 27th, 2011 at 13:14
abc.
Sunt convinsă că fiecare trece prin momente de cumpănă grele, şi din păcate îndoiala muşcă din noi. Am trecut şi eu şi ştiu cum este, totul se clatină, pare a se nărui în lăuntrul tău. Valori care păreau bine stbilite… începi să le cauţi cu disperare şi dai doar de incertitudini.
Ştiu că este îngăduit de Creator ca omul în parcursul său pământesc să traverseze astfel de stări, dar Romani 8 cu 28 rămâne valabil în orice circumstanţe.
Sanja este pentru mine, o parte din sufletul meu, o iubesc prin creaţiile sale, din păcate nu o cunosc personal.
mai 27th, 2011 at 14:44
Dumnezeu stie ce-o fi cu tine
mai 27th, 2011 at 20:52
Cata deznadejde!
Ai avut vreodata siguranta mantuirii?
mai 28th, 2011 at 07:36
Cand incercam sa o readuc la viata pe mama mea am vazut cerul prabusindu-se peste mine.Dar asta nu are nimic a face cu mantuirea.
mai 28th, 2011 at 07:44
Da Cristina, spun ca şi tine, chiar nu are a face cu mântuierea.
mai 28th, 2011 at 07:48
Mântuirea este darul lui Dumnezeu prin credinţă! Dacă un copil al tău are întrebări, îndoieli, este supărat… atunci nu mai este el copilul tău?
mai 28th, 2011 at 16:34
faceti o confuzie,tovarasi.
Dumnezeu are un singur fiu.Voi sinteti copiii parintilor vostri,iubiti.
sacristiana,tu stii mai bine cine esti si de ce ai “visat” asa.
mai 28th, 2011 at 19:56
Zakeie
De ce nu rumegi bine gândurile înainte de a-ţi lăsa degetele pe tastatură? Tu chiar ştiai ce înseamnă blasfemie, atunci când ai făcut comentul 37? Îţi dau varianta cea mai plauzibilă din DEX: “BLASFEMÍE f.livr. Cuvânt prin care se ultragiază o divinitate.”
Oare uitaseşi cuvintele Mântuitorului de pe cruce, prin care (după febleţea ta spre obscen) îţi dă mâna să cataloghezi blasfemie Matei 27:46 “Pe la ceasul al nouălea, Isus a strigat cu glas tare:”Eli, Eli, Lama Sabactani?” adică: “Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, pentru ce M-ai părăsit?” L-a ultragiat oare Domnul Isus pe Dumnezeu prin acele cuvinte?
Sacristiana se întreba doar dacă era Dumnezeu acolo?
În momentele de cumpănă ale vieţii, toţi suntem firavi (după cum îmi spunea sacristiana la comentul 5). Chiar şi Domnul Isus a avut un moment de ezitare în acele clipe. E blasfemie, acest fapt?
Ştevie şi măcriş ne toci tu cu nemiluita, în loc să-ţi hraneşti cu astea mioarele!
mai 28th, 2011 at 20:10
37
satanelul il “respecta” foarte mult pe Dumnezeu?
da` ce`a patit?
mai 28th, 2011 at 20:13
asa,abcdefghijklmnoprqstuyvxz,baga,baga,sa-nvete lumea religie curata!!!
atata doar ai uitat,ca nici o crima nu e perfecta si nu te poti inchina la asa cevasilea.
mai 28th, 2011 at 20:52
michelinebeaulieu :
Cuvântul vieţii spune:
“Vedeţi ce dragoste ne-a arătat Tatăl, să ne numim copii ai lui Dumnezeu! Şi suntem. (1Ioan 3:1.)
“Dar tuturor celor ce L-au primit, adică celor ce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu; născuţi nu din sânge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu” (Ioan 1:12-13).
“Însuşi Duhul adevereşte împreună cu duhul nostru că suntem copii ai lui Dumnezeu”.(Romani 8:16).
mai 28th, 2011 at 21:09
il obligati pe Dumnezeu sa va considere fii,asa,colea`sa,nu?
ia vedeti ca pling parintii vostri dupa voi.
mai 28th, 2011 at 21:42
michelinebeaulieu :
“Cel ce păzeşte poruncile Lui rămâne în Dumnezeu şi Dumnezeu în el; şi prin aceasta cunoaştem că El rămâne în noi, din Duhul pe care ni L-a dat”.(1 ioan 3:24 )
“Prin aceasta cunoaştem pe fiii lui Dumnezeu şi pe fiii diavolului; oricine nu face dreptate nu este din Dumnezeu, nici cel ce nu iubeşte pe fratele său.”(1 ioan 3:10)
Doresc ca dragostea lui Dumnezeu să umple inima ta
mai 28th, 2011 at 22:44
daca nu tii cont de parintii tai,cum vei tine cont de Dumnezeu???
spune-i lui Dumnezeu ce doresti pentru mine,pentru ca s-ar putea sa nu fiu chiar asa de “merituoasa”.
mai 28th, 2011 at 22:47
sa fim lamuriti,totusi.
“diavolul” e un “personaj” care ,daca a avut ceva vreodata,a avut de la Dumnezeu.Daca s-a dovedit a fi nevrednic,NU MAI ARE.Nici vorba sa aiba “fii”.Scorneala asta e o scorneala a “unora” ca sa fuga de responsabilitate.
mai 28th, 2011 at 22:48
si,mai mult,exista o ierarhie a tuturor lumilor,pe care v-ar sade frumos sa o respectati,pentru ca oricum nimeni nu poate iesi din firea proprie,si daca va dati ce nu sinteti,e ridicol.
mai 28th, 2011 at 23:36
“Acum dar nu este nici o osândire pentru cei ce sunt în Hristos Isus, care nu trăiesc după îndemnurile firii pământeşti, ci după îndemnurile Duhului.În adevăr, legea Duhului de viaţă în Hristos Isus, m-a izbăvit de Legea păcatului şi a morţii. Căci – lucrul cu neputinţă Legii, întrucât firea pământească o făcea fără putere – Dumnezeu a osândit păcatul în firea pământească, trimiţând, din pricina păcatului, pe însuşi Fiul Său într-o fire asemănătoare cu a păcatului, pentru ca porunca Legii să fie împlinită în noi, care trăim nu după îndemnurile firii pământeşti, ci după îndemnurile Duhului.” (Romani 8:1-4)
…”Dar dacă, prin Duhul, faceţi să moară faptele trupului, veţi trăi”(Romani 8:13)
Domnul să-ţi dea lumină şi pace.
“Acum dar nu este nici o osândire pentru cei ce sunt în Hristos Isus, care nu trăiesc după îndemnurile firii pământeşti, ci după îndemnurile Duhului. În adevăr, legea Duhului de viaţă în Hristos Isus, m-a izbăvit de Legea păcatului şi a morţii”. (Romani 7:25-8-2)
mai 28th, 2011 at 23:40
sinteti putin sadici.
asteptati de la cel pe care l-ati omorit sa va dragaleasca.
eu cred ca i-a spus Tatalui tot ce a indurat de la voi,cei care nici acum nu realizati patologia in care sedeti.
mai 28th, 2011 at 23:52
@oierul
In comentariul 19 de la poezia “Vine Domnul”, sacristiana scria asa: “Poezia nu este crestina si lumeasca, poezia este poezie, doar cei fara har au facut deosebirea asta si au admis ca se poate scrie oricum numai sa fie spre lauda Domnului”
In comentariul 32 de mai sus, oierul vine sa ne spuna altceva:
“Autoarea spunea candva ca nu exista poezie crestina…”
Te rog sa vii cu citatul de rigoare al sacristianei, oierule, ori sa ne lasi in pace cu persiflantele-ti platitudini. Informatii de genul “cineva spunea cândva” bla bla bla, bla bla bla bla, te arată cât poţi! Ca să fiu mai explicit, cititi poezia asta si veti cunoaste personajul de care va vorbesc. Mai ales comentariile ei… sic!
http://www.pasi.ro/poezii/bataie-poezie-zaharia-bonte.html
mai 29th, 2011 at 13:55
Mare-i gradina!
mai 29th, 2011 at 13:57
Daca e sa o luam asa, nici eu nu am fost acolo la fel ca tine si ca ceilalti contemporani noua.
Micheline, cred ca tu nu reusesti sa realizezi cat de departe de adevar si cat de aproape de prapastie te afli.
mai 29th, 2011 at 15:19
Oierului:
Pe Sanja nu o cunosc,nu ştiu nimic despre ea, dar cred că fiecare om atât timp cât mai are suflare, are drept la compasiunea semenilor.(Iov 6 v 14)(spun asta în general, nu fac referire la Sanja)
Este adevărat că noi ar trebui să fim siguri în fiecare clipă de Dumnezeu, dar… din păcate mai avem momente de cumpănă. Ştiu ce spune Cuvântul în Iacov 1 ” cine se îndoaie…seamănă cu valul mării”, însă drumul spre desăvârşire este greu, mai avem căderi, numai că ne ridicăm în numele lui Isus şi mergem mai departe.
Dumnezeu ne iubeşte la fel ca pe Isus, La fel de mult!
Doar El are dreptul de a judeca omul! Eu vorbesc aici de idei, de lucrări, nu de oameni, altfel aş greşi crunt.
Cât despre poezie, te invit pe adresa http://www.gretta.ro, sau pe resurse creştine unde vei găsi poezii scrise de mine.
Nu mă erijez într-un mare poet, sunt doar o voce care transpun pe hârtie trăirile mele, şi tare mă bucur dacă ele sunt o îmbărbătare pentru cineva.(abia acum am văzut comentariul 32)
mai 29th, 2011 at 18:55
adevarul e ca e un singur adevar.
adica,ori eu ori voi aveti dreptate.
ps.daca sustii ideea aceea oribila asa de fervent acum,atunci ai fi fost rea de-a dreptul.
mai 30th, 2011 at 05:22
Imi pui la indoiala rautatea? Nu ai de ce. Chiar Isus a afirmat despre noi, “umanoizii” cum aiurea te exprimi tu , ca suntem “rai”.
Sunt rea mai Micky. Problema e ca nu te vezi si pe tine asa cum esti.
Asa e, ori noi ori voi aveti dreptate. Vom vedea la urma.
mai 30th, 2011 at 07:58
Gabriela – eu cred ca Micki se vede exact ce nu este !!!
mai 30th, 2011 at 09:12
gabriela,vrei si acuma sa fii rea,vrei si acuma sa fii rea?!! Si ce sa vedem la urma,cand la urma vede doar Dumnezeu?Nu esti rea,dar belicoasa,da.
mai 30th, 2011 at 09:15
Nu este pentru prima data abc-ule cand fortezi si DEX-ul si Scrierile Sfinte ! Nu, nu are vreo legatura ce am afirmat eu despre firul rosu din cugetarea poetesei S cu pasajul biblic indicat de tine. Intre relatarea unui fapt si o proclamatie-propovaduire sau reciclarea unei idei cenusii-rozarii ar trebui sa distingi diferentele daca esti cu abc-darul…
Problema fundamentala imi pare a fi jalonata de doua “directive” daca ma pot exprima asa:
a. Mesagerul crestin este chemat sa raspandeasca mireasma Evangheliei, vestea buna a Mantuirii, nu nenumaratele-i frustrari,
b. Dumnezeul nostru trebuie mereu onorat si glorificat, nu pus sub semnul indoielii prezenta si lucrarea Lui, ori chiar “invinovatit ca n-a venit” !
Si daca mi s-ar ingadui as mai adauga ca lacrimile si tanguiala noastra trebuie aduse pe altarul sfant al jertfei nu imprastiate pe ulitele satului, in piata de obste, pe bloguri si site-uri. Pentru lipsuri si nevoi – care dintre noi nu avem ? – Dumnezeu a randuit familia, biserica locala, fratii in Domnul alaturati… (Greta, tu ai alta parere ?)
Femeia aceasta doamna/sora Sanja este o fiinta sensibila, ea sufera mult, dar tu in loc sa-i intinzi o mana de ajutor real, o zeifici si ii rastalmacesti versurile… cum vrei tu. Crezi ca bine faci ???!!!
Dar lasa mai bine fumurile, ceatza si magariile si hai sa vorbim ca oamenii. Modul in care se face aici moderarea, sigur, nu ne permite o abordare pe masura in care situatia o cere, asa ca iti repet: zahariabonte@yahoo.com
Ce, iti este greu sa-ti creezi undeva o adresa aiurita in care sa nu pui nici un indiciu despre tine, daca vrei sa ramai “de-a pururi fiul negurei” si nu ai de gand sa iesi din ceatza ? Chiar as avea sa-ti spun lucruri interesante; si asta e valabil si pentru ccc si altii.
Micheline, la intrebarea ta din 46 iti raspund ca “satanelul” a patit-o rau de tot si in, fata lui Dumnezeu nu mai are nici, nici… Are insa acces spre inima oamenilor, asa ca mare grija !!!
Greta, ti-am citit comentariile, iti adresez urari de sanatate si astept in continuare raspunsul la intrebarea din 32. Pace tuturor !
mai 30th, 2011 at 09:15
iacov,stii care e logica logicii? Eu ma cunosc mai bine pe mine decat tine,si Dumnezeu ne cunoaste pe TOTI.
mai 30th, 2011 at 17:18
Micki : asta asa este , dar de ce atita contraziceri intre tine si altii ??? convinge-ma …
mai 30th, 2011 at 19:24
Iacov,da,sigur,dupa ce o sa-mi explici tu de ce atatea “inadvertente” intre altii si mine.
mai 30th, 2011 at 20:01
Greta, com 38, te astept oricand cu drag la Catina
mai 30th, 2011 at 20:49
da` stiu ca stiti sa numarati din doi in doi.
mai 30th, 2011 at 22:02
Mulţumesc mult! Mi-ar place să te cunosc, cred cu adevărat că Dumnezeu a pus mult talent în tine. Fii binecuvântată!
mai 30th, 2011 at 22:08
si daca n-a pus,il obligam noi.
mai 30th, 2011 at 22:09
cum adica,cum isi permite,noi avem popoare de distrus(pardon,condus)!!!???
mai 30th, 2011 at 22:44
fusera ironii…
iulie 16th, 2011 at 11:39
Abc, merci pentru lectie. Ce sa faci daca azi am avut timp, am citit mai atent comentariile.
Deci, aratandu-mi poezia lui Bacovia ai vrut sa imi arati frumusetea poezia adrianei.
Si eu care chiar ma miram de asemanarea izbitoare dintre ele.
Nu imi place Bacovia si nici poezia asta, dar , spre deosebire de autoarea de pe acest site, Bacovia a fost totusi talentat.
Si iata morala :” Poezia bacoviana este rezultatul dintre un talent dat de Dumnezeu si o inima fara Dumnezeu”
In cazul autoarei acestei poezii ar fi alta concluzie, dar nu vreau sa o supar pe Greta.
iulie 16th, 2011 at 12:42
Aşa o fi precum spui, gabriela, însă: “De gustibus non est disputandum”.
Poţi să-l contrazici pe ăsta? Caută pe youtube titlul:
Man vs. Wild – Eating Giant Larva
Aborigenilor le plac asemenea delicatese! Văd că se contagiază şi albii…ai grijă! :)
Revenind la oile noastre (nu spre a-l pomeni pe oier), Adriana are harul versificaţiei. Nu trebuie să mă crezi pe mine, mai caută şi părerea altora!
iulie 27th, 2011 at 05:54
Au ramas cel putin doua aspecte la care nu am raspuns aici (a se vedea coment 45, 56 si 69). As fi dorit sa nici nu o fac, dar potopul de acuze pe care l-au adus in ultima vreme acesti doi scandalagii lui Zaharia, aproape ca obliga la explicatii, tacerea poate fi perceputa si ca aprobare.
In primul rand ca din cele cinci strofe ale poeziei de mai sus, in ultmele trei sanja repeta insinuant aceeasi intrebare “Ai fost acolo, Doamne ?”, la care da de fiecare data alt raspuns. Si toate cele trei raspunsuri: “nu se stie – nu stiu inca – nu stiu bine ” sunt echivoce, indoielnice. Nu seamana de loc acest tablou cu cel descris de evanghelisti despre agonia Domnului Isus Hristos pe cruce. Pentru un om obisnuit, ca asa sunt cititorii acestui blog – nu sunt savanti in matematici si doctori in litere, cum cauta cei doi cabotini sa demonstreze – pentru omul obisnuit a-L acuza pe Dumnezeu ca a lipsit acolo unde tu ai fost erou-martir este o acuza, o necinstire a lui Dumnezeu. Unde vezi tu, abc-ule ca imi contrazice dex-ul exprimarea, concluzia ?! De ce o asemeni pe “zeita ta” mereu sfintilor profeti, martiri sau chiar Mantuitorului ? Pacatuiesti rau de tot !!!
Apoi in com 56 ai dat exact citatul cu pricina; nu trebuie sa fii filozof sa intelegi ca sanja nu intelege sa jaloneze in cuprinsul unei poezii: adoratie, inchinare, devotiune, pretuire pentru semeni, promovare a moralei crestine… Pentru ea ramane doar sa se incadreze in niste reguli strict literare si rima sa curga lin si fad. Ai spus exact acelasi lucru in coment 69 abc-darule pe care il spun si repet si eu in gura mare: sanja versifica usor, dar versurile ei nu se incadreaza la poezia crestina, pe care nu o percepe ca atare. Ar putea posta mai cu folos in blogosfera laica, poate acolo ar primi mai multi lauri. Si de ce nu, mai multi bani?
Cat despre poezia “bataie”, ar fi trebuit sa-ti vezi tu de teoriile tale, nu sa te amestecfi unde nu ai habar. Cei care au sarit la gatul autorului au interpretat respectivele versuri ca fiind o pura inventie cu iz rasist, au tradus simplu cioara egal tigan. Nu, nu a fost deloc asa. Tu si cu idolul tau ati scris la o anumita rubrica “ciori si corbi…” cu sentimente murdare si probabil cu conotatii subversive.
Faptul, descris in versurile intitulate sugestiv “Bataie”, s-a petrecut exact cum l-am descris sub ochii a zeci de persoane care se gaseau atunci in parc: un gascan salbatic a ucis in bataie o cioara. Disputa s-a incins de la mancare, biata zburatoare a indraznit sa-si vare si ea ciocul acolo unde mancau cei mari… Tot alaiul din copaci si aparitia “imediat dupa” a politistului, care doar a adunat starvul paserii si l-a aruncat in cosul de murdarii s-au peterecut asa cum le-am descris, doar conexiunea cu situatia social-politica a Europêi de astazi si a capitalei ei am facut-o dupa cat m-a du mintea. Oricum, in ciuda adversitatii unora din chiar bordul site-ului pasi.ro, respectivele versuri au fost apreciate pozitiv si nu regret ca le-am scris.
Zi si tu carcotasule cu sau fara abecedar, cu sistem geometric de referinta sau fara, dar sigur fara omenie si rusine, zi si tu, nu ar fi mai bine sa-ti vezi tu de lungul nasului tau si eu de al meu ?
Mi-ai scris de zeci de ori sa-mi vad, sa-mi masor, sa ma tin… de lungul nasului, ti-ar putea fi rusine pentru atata rautate, obraznicie si idolatrie. Dar, oare tu ai nas, ‘naluca virtuala’ ce esti ?!