Revistă creştină de opinie şi atitudine
Articole Revista
Am un Nume
Eu nu stiu, Doamne cine sunt
si nici cum sunt anume
Dar am venit pe-acest pamant
sa-mi dai din nou un nume
Am fost odata-acolo sus
Te cunosteam odata
Aveam si chip si nume pus
si-o vesnicie data
Eram in Duhul Tau de tot
In scanteieri de stele
Stiam ca stiu ,stiam ca pot
sa ma numesc prin ele
Eram in Duhul Tau cel viu
Ma cunosteam pe mine
Suflarea Ta m-ai pus sa fiu
Si ma numeam prin Tine
M-am ratacit apoi in lut
M-am despartit de ingeri
Si m-am uitat cand am trecut
prin valea cea de plangeri
Dar chiar de nu stiu cine sunt
Eu stiu ca nu-s din lume
si chiar de-s astazi din pamant
în ceruri am un Nume…
- Sanja -Adriana
- Vizualizări: 2264
- Comentarii: 78
- Categorie: Poezii
- Tipareste
- Trimite Prietenilor



(3 vot(uri), medie: 3.67 din 5)

























iulie 13th, 2011 at 10:00
Întradevăr, o transcendenţă adusă la înţelegerea umană.
O întreagă teologie creştină, ascunsă-n şase strofe. Trebuiau să fie şase, conform zilelor creaţiei.
Deosebite versurile:
“Şi m-am uitat când am trecut
prin valea cea de plângeri.”
Ce bine însă că nu ne-am uitat de tot! Mai păstrăm reminiscenţele întâlnirii cu Divinitatea, în răcoarea zilei! Căci năzuim, în virtutea harului primit, nemurirea Edenului ceresc.
Maranata!
iulie 14th, 2011 at 06:56
Nume ti-a dat mama, tata, n-ai venit din cer;
Te-au facut parintii – asta sa-ntelegi – eu sper;
Unul singur a venit, restul fost-au azvarliti,
Fii, deci, cumintica Sacri, nu scrie nesocotinti!
Chiar daca, smintindu-te, ai face-o pe arginti…
iulie 14th, 2011 at 08:32
Oierule, iar te-ai trezit in fata poeziei, precum la manşa unui avion cu sute de pasageri. Abţine-te, că lupingurile nu sunt pentru novici! În plus, ai o lipsa de talent poetic ancestrală, nu te mai da pe aici în stămbi! Concurează-l pe urecheatul stânei, căci până şi el are mai multă vocaţie la cântat, decât ai tu în a compune stihuri!
iulie 14th, 2011 at 08:38
Nu eu sunt grecoteiul din “Scrisoare”
Ori bulgaroiul ce-a fugit de greu
Cu caprele si casa in spinare
S-adun arginti in buzunarul meu
Nu eu sunt Iuda care isi loveste
Din spate fratii ce-au crezut in el
Cand razbunarea-n inima-i dospeste
Nu eu imi fac din razbunare tel
iulie 14th, 2011 at 08:39
Deci ce sa fac de ti se duse buhul
Ca te-a uitat pe dinafara duhul ?…
iulie 14th, 2011 at 09:28
Oiere, tie-ti suna , poezia
Da-mi pare ca din ciuda scrii mai bine
Si ritm si rima, vai si-amar de mine,
Ca, uite, s-a facut condei mistria
iulie 14th, 2011 at 11:27
Cind timpul inca n-a ‘nceput
Eram un inger viu.
Atunci raul m-a ademenit
Spre un tarim pustiu.
Atunci eu fost-am dezbracat
De corpul cel slavit.
Iar omul meu ascuns, patat
Plingea dezamagit.
Insa degraba Dumnezeu,
Un plan indurator
Cu drag facu in dreptul meu,
Caci nu voia sa mor..
iulie 14th, 2011 at 11:39
Intr-adevar, poezia ta are o adinca inspiratie divina. Am citit-o “dintr-o sorbire”, fiindca sufletul meu s-a regasit in tainele ei. Fii binecuvintata Adriana, caci multa bucurie aduci pentru cei smeriti.
iulie 14th, 2011 at 12:29
Asa, asa… Nina, canta-i si tu ode lui Lucifer !(?) Cum v-a smintit satana pe toti trei ?!
Voi nu sunteti novici, voi sunteti – pe semne -binecunoscatori ai adancimilor necuratului, arata-v-ar Domnul mustrarea fetzei Lui !!!
Sunteti rezultatul impreunarii dintre un barbat si o femeie si sunteti chemati sa deveniti in Hristosz si Jertfa Lui, fii ai slavei, restul e teozofie. Ar fi mai bine s-o recunoasteti cinstit si sa lasati balivernele si ocarile si loviturile sub centura. Nu sunt deloc invidios, abia astept sa citesc o cimilitrura senina cu subiect si predicat si mesaj mopral-crestin sanatos scrisa de oricare dintre voi. Din poa
iulie 14th, 2011 at 12:53
Sanja-Adriana,
eu zic ca, mai bine te-ai pocai decat sa scri asemenea aberatii !!! Tu ce zici ?
iulie 14th, 2011 at 13:17
Te ia de mana remusica, mama,
Cu oierasul ca sunteti de-o seama
Si fiti voi primii ce sa dati exemplu
Ca nu se intra cu lozinci in templu
iulie 14th, 2011 at 13:34
Stai linistita, Nina – com 7 si 8, ca si daca ai zice ca esti din ceata razvratitilor lui Lucifer, doar ca tie ti s-a facut hatarul sa te incarnezi femeie, tot nu te-as crede. Spre deosebire de cei doi cabotini de mai sus pentru tine am un dram de respect, tu iti zici traznaia-traznaile (fie ca-s ale tale, fie ale “profetului tau” si apoi iti vezi de ale tale, in timp ce Sacri si abc-darul ei (or fi fiind oare amorezi ?!), ma stalcesc in batai de joc. Doamne nu le tine in seama toate vorbele lor de ocara.
Sa ma ierti Nina ca trebuie sa te avertizez la ce izvor te apleci. Tu esti o fiica a credintei nu a ereziilor vremiii, nu a shoparlelor scoase din condeie viclean mestesugite.
iulie 14th, 2011 at 13:59
@10,
femeie nechibzuita, mai opreste-te din prostiile pe care le debitezi!!!
iulie 14th, 2011 at 15:18
“Ca nu se intra cu lozinci in templu”
“PASAREA , PE LIMBA EI PIERE!”
iulie 14th, 2011 at 15:44
până la urmă, doamna Sanja, ce rost mai are să publicaţi versuri pe acest sait, atâta timp cât aveţi parte de ostilitatea şi mizeria unora? care ar mai fi scopul? bănuiesc că nu un duh de ceartă (dacă tot răspundeţi înţepător). dacă tot este război, aţi face bine să utilizaţi armele luminii deoarece răul poate fi invins prin bine. nu aveţi nimic de caştigat dacă sporiţi numărul de comentarii răutăcioase. ce caştig are Dumnezeu din toată treaba aceasta? mai bine vă retrageţi şi veţi caştiga mai mult, mai ales sufleteşte (e greu de crezut că după astfel de replici de pe sait rămâneţi cu o stare sufletească propice compunerii de versuri).
iulie 14th, 2011 at 20:57
@Petru
În principiu sunt şi eu de acord cu tine la ultimul comentariu făcut, însă nu în totalitate.
Acolo unde se are în vedere promovarea unei poezii creştine de calitate, orice fanfaron trebuie urecheat şi pus la locul său, pe treapta care-i corespunde. Tăcând în faţa unui cabotin laşi impresia că eşti de acord cu el, că-l promovezi!
Greşeşti, atunci când spui Sanjei să nu mai publice poezii pe sait! Cine să ne farmece atunci simţurile cu versuri, Zaharia Bonte? Mă îndoiesc de faptul că ai răspunde afirmativ acestei interogaţii!
iulie 14th, 2011 at 22:36
evident ca sunt destui care nu stiu manui poezia clasica, dar care incearca, insa, din pacate, nu tin cont de sfaturi, avertizari, ci merg inainte. Biblia zice sa nu dispretuim inceputurile slabe si ne indeamna sa avem ingaduinta unii fata de altii, sa ne sfatuim (chiar sa ne mustram) dar in dragoste. daca va uitati bine s-a cam intrecut masura, s-a sarit de mult calul: replici taioase, acide, obraznice, multe peste orice limita. nu am inteles de ce Sanja a fost antrenata in replicile acestea. are rost sa-si strice inima? si nu numai ea. eu nu mi-as mai expune sufletul in fata unora care au in ei duhul rautatii, invidiei etc. Faptul ca a replicat si dumneaei acid imi da de gandit… dupa ce scrii nebunului dupa nebunia lui, mai au rost postarile pe sait? ce se mai poate demonstra ???
iulie 15th, 2011 at 08:29
Pentru Nina si abc, pentru toti cei ca si ei se merita sa postez mai departe pe site.si apoi nici macar nu o fac eu.Cei din conducerea siteului dau ori nu spre publicare ce le trimit.
Iar daca intep nitel sa stii ca nu o fac din duh de cearta si nici nu am vreo rautate in mine fata de cei carora le sunt adresate.Dar vreau sa stii ca acest cuvant al lui Dumnezeu este si taietor nu este numai bland iar cand esta asa tot arma a luminii se cheama.Si este dat spre indreptare.Nu poti cere altora sa iubeasca cand tu esti primul care dai dovada de nedragoste.
Nu stiu de ce am impresia ca se intelege total eronat ce este pocainta.Nu confundati parerea de rau pentru relele de dinainte de a-l cunoaste pe Dumnezeu cu raspunsul, fie si intepator dar in spiritul adevarului, dat unuia ce-si zice frate dar in fapt este un ucigas.
Petru, ce scriu nu este de la mine, mie mi-a dat Domnul talentul de a imbraca in forme line ce imi daruieste El.Si daca nu este de la mine nu cu mine se lupta acei ostili
iulie 15th, 2011 at 08:44
Haidem cu totii la nanica,si sa-l…lasam pe Dumnezeu sa-si manevreze armele,ca nu e frumos sa pretindem ca o facem la fel de bine ca si El.
iulie 15th, 2011 at 14:08
evident ca sunt destui care nu stiu manui poezia clasica, dar care incearca, insa, din pacate, nu tin cont de sfaturi, avertizari, ci merg inainte. Biblia zice sa nu dispretuim inceputurile slabe si ne indeamna sa avem ingaduinta unii fata de altii, sa ne sfatuim (chiar sa ne mustram) dar in dragoste. daca va uitati bine s-a cam intrecut masura, s-a sarit de mult calul: replici taioase, acide, obraznice, multe peste orice limita. nu am inteles de ce Sanja a fost antrenata in replicile acestea. are rost sa-si strice inima? si nu numai ea. eu nu mi-as mai expune sufletul in fata unora care au in ei duhul rautatii, invidiei etc. Faptul ca a replicat si dumneaei acid imi da de gandit… dupa ce scrii nebunului dupa nebunia lui, mai au rost postarile pe sait? ce se mai poate demonstra ???
iulie 17th, 2011 at 07:21
Domnul sa te binecuvanteze petrule ! Iti propun un exercitiu de sinceritate:
Uita-te bine si tu, ca dupa ce ai muscat cu foc momeala ce ti-au intins abc si sacri la versurile despre Cincizecime, apoi ai sarit istetz si intzepat si la “Transfigurare” sa dai verdicte, sa descalifici, sa dispretuiesti straduinta oarecui, fie ea si cu slabe rezultate. Oare de ce ai facut-o ? Chiar era necesar ?
Si totusi autorii respectivi nu te-au atacat si insultat, nici ei, nici prietenii lor; tine minte asta! Nu asa face Sanja si “amicul” ei netot-abc-darul pe post de impresar de greier.
Cum se vede, mai nou, iei pe indelete de la ei, lectii si de morala (ne)crestina marca Sanja, potrivit careia, chiar daca in susul paginii ea ar scrie o oda crestina cu farmec si cu mesaj ceresc, ar avea voie sa prolifereze in josul aceleiasi pagini tot felul de insulte si de blesteme la adresa celor care nu vor sau nu pot sa digereze inscrisul ei. Nu ! Nu are voie un autor crestin sa se dedea la asemenea mojicii.
In cazul de fata observatia ‘oierului-asociatul meu’ era ca strofele 2 si 3 din versurile de mai sus contin elemente de erezie in raport cu cele revelate noua prin Sfintele Scripturi, iar doamna poetesa in loc sa ne spuna cum adica era ea in cer(?!) si ce facea acolo si prin ce minune s-a ‘scoborat’ la noi… se deda la blestemetii si afurisenii. Ba mai scrie cineva si sub sigla “Nina” la post 7 o alta bazdaganie bine ticluita din slove, ca si cum ar fi o marturie demna de crezare.
Adevarat traim in secolul ereziilor, gasim cu miile pe toate blogurile, in toate manualele, dar a lua atitudine impotriva lor este o datorie crestineasca, cerem iertare daca nu ne-a iesit in spirit pur crestin, asa cum madam autoarea ar fi trebuit sa recunoasca din prima ca nu despre ea era vorba si eventual sa corecteze anomalia, recunoscand ca de dragul rimei si a sclipiciului nu a reusit sa transmita un mesaj sanatos ci i-a iesit o aiureala.
Nu, nu i-am cerut Sanjei sa nu mai scrie, asa cum isi pun sanja si abc-darul, tonomatul sa repete toata ziua “Nu mai scrie zaharie poezie…”(!; nici macar anomaliile ei nu le ucid, am incercat doar sa le corectez…
Pace buna, petrule !
iulie 17th, 2011 at 09:17
am un comentariu de vreo cateva zile, nepublicat inca. sigur ca da, dau verdicte deoarece am un simt estetic privitor la poezie. nu e vina celui care scrie, e vina celui care aproba pe site. Sanja are talent, are suflet de poezie, dar nu ii sta bine sa intre in tot felul de discutii fara sens. daca as scrie poezii atat de patrunzatoare nu mi le-as pangari raspunzand nebunilor dupa nebunia lor. ar fi tare intelept daca nu s-ar apara. are cine sa o apere: Domnul. despre dumneata: nu am zis ca nu ati avea stofa de poet, dar poezia trebuie sa aiba ceva aparte, poezia, pentru un adevarat poet, e ca al saselea simt. “cinzecime” e un amestec obositor de idei, fara suparare. din pacate sait-ului ii lipseste un moderator care sa aiba capacitatea de a evalua un text.
iulie 17th, 2011 at 13:31
@zaharia
Nu mă surprinzi decât în îndărădnicia cu care te dai instructor într-un domeniu în care de-abia le buchiseşti.
Decât să-ţi prinzi mâinile în poetică îţi propun a te îndeletnici cu “poietica”, te-ar prinde mai bine.
Ţi-am mai spus de câteva ori că nu-ţi vezi lungul nasului şi ar fi bine să te opreşti din cele habarnavute.
“A ajuns şchiopul să nu dea lecţii de echilibristică!” (nu-i pus între ghilimele pentru că-i citat ci pentru a fi citat de-acum înainte. sic!)
Nu mă voi sfii ca să te abordez fără jenă, întrucât afuriseşti mai rău ca Torquemada, pe oricare nu-i supus părerilor “luminăţiei voastre”! N-am timp şi mai presus de asta ar fi o pierdere de vreme să-ţi recitesc postările lungi cât o vară la Polul nord, dar jigneşti interlocutorii cu o moacă de bădăran.
Îl ataci pe Petru că ar dispreţui nontalentul pe când mătăluţă ai trage de zor pământ, peste talantul oferit de Stăpânul Preaînalt sacristianei.
P.S. Era să uit, ţi-am scris la început să le laşi pe astea cu “poetica” şi să te ocupi de “poieţică” (vezi DEX-ul: poieţică= adăpost mic de iarnă pentru oi şi capre.)
iulie 17th, 2011 at 13:33
Erată:
Am greşit în citatul de mai sus; trebuia să scriu:
“A ajuns şchiopul să ne dea lecţii de echilibristică!”
iulie 17th, 2011 at 14:27
Iar ti-ai, pus tonomatul, abc-darule… ce urat canta cucul hispanic; esti hidos rau, o oglinda te-ar convinge !
Inca o data te prefaci a nu vedea ereziile ce m-au supârat si pe care “scafarliile voastre” le fluturati, cica asta-i po-e-zie crestina!!!(?)
iulie 17th, 2011 at 15:39
Citeste Biblia zakeiule!
Doar puţinătatea cenuşie din scăfârlie nu te lasă să pricepi Cuvântul şi să-l declari eretic în ceea ce n-ai primit harul să descifrezi.
Citeşte Epistola apostolului Pavel către Efeseni, dacă n-ai citit-o!
“Binecuvântat să fie Dumnezeu, Tatăl Domnului nostru Isus Hristos care ne-a binecuvântat cu tot felul de binecuvântări duhovniceşti, în locurile cereşti, în Hristos.” Efeseni 1:3.
Versetul următor spune că “În El (adică în Isus Hristos) am existat înainte de întemeierea lumii; Biblia spune “am fost aleşi”)
Dacă citeşti şi Efeseni 2:4-6 “Dar Dumnezeu…ne-a adus la viaţă împreună cu Hristos…şi ne-a pus să şedem împreună în locurile cereşti, în Hristos Isus”.
Aşa-i că nu citeşti prea atent Biblia, că altfel n-ai boscorodi pe aici vrute şi nevrute?
În mod transcedental, la nivelul veşniciei atemporale, am existat într-o formă imaterială (să zicem virtuală) în Isus Hristos: “În El,Dumnezeu ne-a ales înainte de întemeierea lumii” Efeseni 1:4.
Din cauza aceasta am apreciat originalitatea poetei din versul ce spune că “am uitat, la contactul cu păcatul, identitatea spirituală din perioada ancestrală a existenţei noastre”. Mai păstrăm totuşi în zestrea ereditară spirituală, reminiscenţe ale timpurilor de odinioară, înveşmântate-n slavă. Poeta rămâne convinsă că numele scris în Cartea vieţii mai înainte de întemeierea lumii, nu-i va fi şters. Şi eu cred lucrul acesta Zakeie…ar fi bine să-l crezi şi tu, în dreptul tău.
“Dar chiar de nu ştiu cine sunt
Eu ştiu că nu-s din lume
şi chiar de-s astăzi din pământ
în ceruri am un Nume…”
E cât se poate de biblic, oierule. Poate în filele astea din Cartea vieţii ai invelit slănina şi ca atare îţi lipsesc!
Măcar abţine-te atunci…
iulie 17th, 2011 at 15:49
MI-E LEHAMITE DE-ATATIA ARTISTI!!
DOAMNE, TINE-I DEPARTE DE BISERICA TA.
iulie 17th, 2011 at 16:05
Hei, falsule “abc”, abţine-te să vorbeşti sub numele altuia!
iulie 17th, 2011 at 16:11
eu nu sunt “fals”, mie chiar mie rusine de “poeziile voastre crestine”!
iulie 17th, 2011 at 22:12
Îţi poate fi ruşine însă nu mai scrie prostii sub numele de “abc” cu care postez momentan, eu. Sper că nu-i greu de înţeles asta!
Mihai, ce se întâmplă cu moderarea????????????????????????????
Nu mi se pare normală postarea sub acelaşi nume cu IP-uri diferite! Aş dori ca intrusul să fie demascat! Cel puţin aşa s-a întâmplat altădată pe acest site!
Mulţumesc pentru remedierea acestei probleme!
iulie 18th, 2011 at 08:10
Sa inteleg ca in coment 22 mie mi te adresezi, domnule, sau poate frate, petru ?
Incerc sa-ti raspund, iar de cumva am inteles gresit iti cer iertare.
a. Cand si unde ai vazut tu ca e as fi sustinut despre sanja ca nu are talent poetic ? De ce imi repeti mie asta mereu ? Dimpotriva, am spus-o raspicat “Sanja versifica usor”. Oricum, e limpede ca pentru tine asta inseamna talent – sa curga rima, sa alunece cuvintele, sa sune… pana si din coada! Nu te contrazic, chiar nu ma deranjeaza deloc nici rima, nici sclipiciul. Au spus-o altii inaintea mea, mult mai intelepti si mai indreptatiti ca mine, ca formei ii trebuieste musai un fond si ca acesta este primordial. Forma fara fond este gargara. Aici a fost si este observatia mea: “Am o mie de ‘roate’, am plin de ochi pe la spate… ma invart ‘indeparte’…” si alte foarte, foarte multe bazaconii si aiureli si fortzari ale limbii si dex-ului nu au cum sa ma convinga ca ar fi vorba de talent, ci doar de usurinta de a versifica. Am dat exemplu la “Transfigurare” cum Nelu Rosu urmareste o loogica crestina, pe care apoi o reda cu instruentele pe care el le are la indemana, desigur mai dificil decat Sanja.
Tragand linie sub mai multe asemenea “realizari”, cineva, un rau voitor, care pe deasupra mai este si iresponsabil si neumblat la scoala, scrie mai sus sub pseudonim de imprumut “mie mi-e rusine de poeziile voastre crestine” (Nu mie mie !) Tu de asemenea scrii sub versurile pe care acum recunosti ca nu le intelegi, ceva de genul “ce idiotzenii !” Apoi vii sa etichetezi “nebuni in sus, nebuni in jos”, de parca tu ai fi inteleptul de samantza.
b. Partial, in ‘epistoliile’ pe care le-ai postat mai sus, pari a fi convingator ca doresti un climat de pace si respect si deplangi faptul ca Sacristiana se lasa tarata in convulsii si ciorovaieli necrestinesti. Dar de ce sustii cu atata tarie ca altii o tarasc ? Ia citeste zecile, poate sutele de comentarii de sub diferite titluri si vezi cum i-a atacat si le-a dat lectii peste lectii usturatoare la toti cati au incercat fie sa posteze, fie sa comenteze, dar fara sa o ia pe ea de model si dascalitza: Dorin Sangeorzan, Cristina Francu, Geta Resteman, Nelu Rosu, Bonte Zaharia, Stefan Culda, Greta Andreica… Cel mai “dulce sfat” de care a fost in stare ea sa il deie oricui, era si este “De la tine pana la poezie drumul este lung” (!) Sa mai fie cazul sa spun ca abc-darul este mereu in preajma-i si amplifica ocarile; si insulta fara limite pe oricine indrazneste sa ciripeasca? Ia vezi comentariile 23, 26 de mai sus, dar si altele cu zecile, cu sutele, postate aproape zilnic !
Deci mai inainte de a pleda la bara intr-uin dosar spinos cerceteaza-l cu atentie !
c. Nu pretind a fi poet ! Nu le-am cerut nici lor nici tie sa-mi aprecieze incercarile, sa-mi laude realizarile ori esecurile. Pretind pentru mine si pentru oricine, dreptul de a exersa, ori de a ne juca… folosindu-ne de cuvinte, de rostul si potentialul lor. Nu am cum sa le iau in seama sfatul, de ce clamezi mereu asta ?! Cu sacristiana am corespondat ani de zile, am dezbatut pe fata si pe dos toata teoria si am decis s-o las in doaga ei, nu vreau sa ma iau dupa ea. I-am cerut sfaturi nenumarate, am consultat-o in intreaga gama literara, dar nu mi-a folosit la nimic, cel mult voia sa ma faca un pui de greier. Nu imi doresc asta, nici nu scriu la concurenta cu ea, scriu doar de placere, doar ca un exercitiu al mintii, al inimii. De ce l-a intaratat si pe netotalfabetul aici de fata sa-mi interzica pur si simplu in zeci de comentarii sa ma ating de plaivaz ? Nu ti se pare ridicol ? Ce treaba au ei, ce raspundere au ei ?! Autoritatea lor este zero! Mesajele din poeziile Sacristianei sunt incalcite si putin spus ‘nerelevante’, doar cuvintele suna din coada; au spus-o si o spun tot mai multi.
Sa-i arate abc-ul unui teolog adevarat, atat versurile din postarea de fata cat si teozofia care o face el pe marginea lor. Daca cei care si-au pus inima sa inteleaga, sa implineasca si sa vesteasca Evanghelia ii certifica habotniciile eu imi cer iertare, ma pocaiesc si tac !
Inca ceva: Nu-l cunosc pe abc, habar n-am daca-i om sau e naluca. L-am rugat de nenumarate ori sa imi scrie in spatiu personal, l-am rugat sa-si dezvaluie identitatea, e barbat, e femeie, e intelectual, e om de rand ? Stiu doar ca e pizmas, stiu ca se foloseste de numele meu real pentru a ma ocari si batjocori in fel si chip, dupa care se preface ca isi cere iertare, dar de fapt isi pregateste platforma pentru noi atacuri si insulte. Nu i-am raspuns niciodata la ocarile si injosirile personale pe care mi le-a turnat cu galeata, cu caruta. Am ridicat glasul doar impotriva pervertirii adevarului, a manjirii invataturii crestine cum ar fi aceasta prin care amesteca poezia cu cersetoria. Nici lui, nici Sacristei nu le-am cerut nimic, nici nu le pretind; nici macar respectul de om. Nu sunt nici cioban de oi, nici pâstor de biserica, sunt om obisnuit si m-am pus in pielea semenului napastuit din cea mai neinsemnata categorie, trudnicul de la oi si boi – oierul – sufletul nemanjit cu aberatiile falsei culturi, cu viclenia falsilor teologi si pseudomaiestria pretinsilor poeti, cantareti, profeti…
Daca ma intelegi, lasa-ma in pace, daca nu ma intelegi, poti sa-mi scrii (dar in particular) iti voi raspunde cinstit la cele ce stiu. Dar te previn ca lucrurile pe care nu le stiu sunt mai multe decat cele pe care le pricep. Stiu insa de Dumnezeu si de frica Lui, de aceea ma impovarez mereu cu ocarile celor ce Il tagaduiesc pe Tatal Iubitor, pe Fiul Rascumparator in fel si chip, iar pe Duhul Adevarului il batjocoresc prin pretinsa lor intelepciune …
Rugaminte: daca moderatorul socoteste sa nu publice acest coment, il rog sa i-l transfereze lui petru pe mail, multumesc!
iulie 18th, 2011 at 21:23
Indraznesc sa adaug si eu doua versete referitoare la preexistenta noastra: 2 Tim. 1:9 ”El ne-a mântuit (acum) si ne-a dat o chemare Sfântã, nu pentru faptele noastre, ci dupã HOTARIREA Lui si dupã HARUL (iertarii) care NE-A FOST DAT în Hristos Isus, INAINTE de VESNICII (inainte de inceperea timpului),10 dar care a fost descoperit (ne-a fost redescoperit acum, pe pamint) prin arãtarea Mântuitorului nostru Hristos Isus, care a nimicit moartea si a adus la luminã viata si neputrezirea, prin Evanghelie.”
Urmam un drum stiut cindva
de noi, in alta lume.
Nimic nu-l mai poate schimba
Si ce-am ales, ramine.
iulie 18th, 2011 at 22:08
abc si nina,
Voi citati din Scriptura una si sustineti cu totul altceva. Oare chiar nu pricepeti sau doar va prefaceti ? Singura data cand m-am amuzat despre teoriile astea cu preexistenta a fost cand un artist marturisea celor ce-l ascultau si adulau ca “intr-o viata anterioara el a fost bou in Tibet…”
Asa-s artistii; si daca mai sunt si “profesionisti”, unii or fi fost boi, altii oi. Dar or fi fost si penticostali ? Ma incapatzanez sa nu cred !!!
iulie 19th, 2011 at 01:09
Duminică seara, zacheule, o soră a cântat în biserică la noi cântarea:
“Noi nu suntem să ştie toţi
Noi nu suntem doar tină
Ci un pământ ce-i frământat
Cu apă şi lumină.
Tu vii de undeva din slăvi nemuritoare
O lasă-te lucrat de Cel ce te-a adus sub soare.”
Nu te mai amuza zakeiule ci citeşte în Biblie. Cum înţelegi tu versetul din Efeseni 1:10 “spre a_Şi uni iarăşi într-unul, în Hristos, toate lucrurile.”
Cuvândul “iarăşi” din versetul de mai vrea să ne spună că:
“Odată, vor fi iarăşi unite, toate lucrurile: cele din ceruri şi cele de pe pământ, în Hristos”.
Prin urmare ele au preexistat cândva în Hristos, dacă apostolul ne spune despre asta în mod repetitiv: “spre a uni iarăşi în Hristos toate lucrurile.”
Mai bine te-ai apleca asupra Cuvântului ca să-l crezi şi să-l împlineşti!”
iulie 19th, 2011 at 01:58
Evr. 12:22 ”Ci v-ati apropiat de muntele Sionului, de cetatea Dumnezeului celui viu, Ierusalimul ceresc..”
Ps. 87:1 “Sionul are temeliile asezate pe muntii cei sfinti:
2 Domnul iubeste portile Sionului mai mult decât toate locasurile lui Iacov.3 Lucruri pline de slavã au fost spuse despre tine, cetate a lui Dumnezeu! 4 Eu pomenesc Egiptul si Babilonul printre cei ce Mã cunosc; iatã, Tara Filistenilor, Tirul, cu Etiopia: „în Sion s-au nãscut.” -5 Iar despre Sion este zis: „Toti s-au nãscut în el” Si Cel Prea Înalt îl întãreste.6 Domnul numãrã popoarele, scriindu-le: „Acolo s-au nãscut.” -7 Si cei ce cântã si cei ce joacã strigã: „Toate izvoarele mele Sunt în Tine.”
iulie 19th, 2011 at 03:12
@Zacheu: Stim ca in timpul vietii sale Nebucadnetar, imparatul Babilonului a fost timp de 7 ani “bou” :
Dan. 4:33″A fost izgonit din mijlocul oamenilor, a mâncat iarbã ca boii, trupul i-a fost udat de roua cerului, pânã i-a crescut pãrul ca penele vulturului si unghiile ca ghiarele pãsãrilor.
35 Toti locuitorii pãmântului sunt o nimica înaintea Lui; El face ce vrea cu oastea cerurilor si cu locuitorii pãmântului, si nimeni nu poate sã stea împotriva mâniei Lui, nici sã-I zicã:„ Ce faci?”
Rom. 11:33 ”O, adâncul bogãtiei, întelepciunii si stiintei lui Dumnezeu! cât de nepãtrunse Sunt judecãtile Lui, si cât de neîntelese Sunt cãile Lui!”
iulie 19th, 2011 at 04:37
Nina si toti cei care gandesc ca tine: va rog frumos, postati ideile voastre ca pe ale voastre si nu rastalmaciti cuvantul sfant al Scripturii. Credeti ce aberatii doriti, dar opriti-va din a terfelii cuvantul lui Dumnezeu.
Referitor la postul 34, accentuez expresia “in timpul vietii sale”. Ideea biblica e una singura :fiecarui om i se da o singura viata, dupa care va muri. Apoi vine judecata si pentru cei gasiti de partea celui rau, va urma moartea a doua.
Nu exista purgatoriu, nu exista reincarnari. Daca voi credeti altceva, faceti-o frumos si cinstit la CCC care a renuntat sa creada Biblia si fraternizeaza cu religiile orientale.
iulie 19th, 2011 at 04:38
rectific, com 35 “ca CCC care a renuntat”
iulie 19th, 2011 at 08:20
@gabriela
Nu -i amesteca pe toţi în concluziile tale şi citeşte pertinent afirmaţiile fiecăruia separat. Cine, în afară de zakeu, a pomenit de reîncarnare, pe aici? Vezi că intri tu niţel în adventism cu această “moarte a doua” care-i de fapt o moarte spirituală şi nu o dispariţie propriuzisă! Domnul Isus vorbea despre moartea fizică altfel, ca despre o adormire, iar veşnicia celor răi este iadul! Aşa-i că riscăm să nu ne mai înţelegem, dacă-şi vâră zacheu cârligul său de oier?
iulie 19th, 2011 at 08:40
Pentru ca de multe ori nu inteleg nici eu ce mi s-a dat sa scriu-vezi si “Eu sunt aici” am stat inaintea lui Dumnezeu rugandu-L sa-mi desluseasca intelesul celor auzite.Si uite intelesul clar si simplu: eu eram in primul Adam, ma trag din el si cand ma refer la mine ma refer la om in general, mai exact la Adam care a locuit in gradina lui Dumnezeu. .Datorita pacatului a fost alungat, si-a uitat identitatea de fiu al lui Dumnezeu, cu alte cuvinte si-a uitat numele pe care va trebui sa il primeasca din nou. In Apocalipsa este scris ca vom primi nume noi.Totusi Dumnezeu a lasat in sufletul nostru nepervertit in totalitate amintirea vaga a ceea ce am fost odata si a faptului ca atunci aveam un nume, nume care a ramas fara indoiala scris in ceruri in inima lui Dumnezeu.Iar noi suntem aici pentru a ne recapata numele ca sa putem- ca finalitate a vietii nostre aici pe pamant-sa ne reintoarcem in casa din care am fost alungati si unde ni s-a pastrat numele, in raiul lui Dumnezeu, cerul Sau, casa Lui.
Unde este erezia, unde este terfelirea Cuvantului lui Dumnezeu? Masoara-ti cuvintele, Gabriela si vezi cu cine vrei tu sa te lupti. Cine nu are Duhul Domnului in el sa se roage sa il primeasca si cine nu are o inima buna sa se roage ca Domnul sa i-o schimbe si cu siguranta atunci va vedea in chip deslusit ceea ce azi desi are ochi nu vede si desi are urechi nu aude .
Stii ce m-a mirat, abc? Sunt doi profesori doctori in teologie care au spus exact aceleasi cuvinte ca si acelea pe care le-ai spus tu si care au zis: Sanja, stiu ca ai primit de sus ce ai scris-nu toate poeziile sunt asa, unele sunt din duhul meu zdrobit , intristat, altele sunt intrebari dar altele sunt chiar raspunsul Lui- pentru ca tu nu ai de unde sa stii aceste lucruri pe care noi le-am invatat in ani de facultate
iulie 19th, 2011 at 09:18
misto.
iulie 19th, 2011 at 10:01
@Gabriela: Spuneai urmatoarele: “Ideea biblica e una singura :fiecarui om i se da o singura viata, dupa care va muri. Apoi vine judecata si pentru cei gasiti de partea celui rau va urma moartea a doua.”
Intrebarea este: despre care oameni vorbeste Biblia ca vor muri o singura data? Raspunsul se afla tot la Evrei cap. 9, si cei interesati il vor afla. Iar soarta celorlalti oameni este specificata de ap. Pavel la Romani 2:…, etc.
iulie 19th, 2011 at 10:30
iar misto.
iulie 19th, 2011 at 11:24
fara misto,
va spun din dragoste,nu va mai ingrijiti de nimic,Dumnezeu ar putea vedea asta ca neascultare de tip satanic.
iulie 19th, 2011 at 11:26
va ajunge ceea ce aveti PERSONAL,nu mai interveniti asupra altora,Dumnezeu s-ar putea supara pe voi,oricine ati fi,sau in orice stare v-ati fi adus singuri,netinind cont de ceea ce trebuia a fiti.
iulie 19th, 2011 at 11:26
cu multa dragoste,
micheline beaulieu.
iulie 19th, 2011 at 13:31
Intemeietorii religiile orientale au cules din Scriptura ideile Adevarului referitoare la sufletul omului, pe care apoi le-au pervertit dupa bunul plac al vrajmasului. Insa acest lucru nu ne aduce teama de a ne adinci, la porunca Domnului in Cuvintul Sau. Din contra, aprinde in suflet o dorinta si mai mare pentru cercetarea si intelegerea tainelelor cuprinse in El, care ne dau raspuns intrebarilor noastre pertinente. Astfel, vom putea deosebi minciuna de Adevar si Binele de rau, ca sa nu fim dusi in ratacirea unor idei doctrinare, a caror afirmatii nu se bazeaza pe studiul atent al Scripturii.
iulie 19th, 2011 at 13:37
ninuta
daca te-a facut Dumnezeu,ce consideri tu ca…iti lipseste?
creatie nemultumita de creatorul ei…
iulie 19th, 2011 at 13:39
da` imi pare bine ca vorbiti cu cap,nu fara cap.
iulie 20th, 2011 at 06:07
In cometariul é§ autorul lui face un amalgam ciudat de citazte biblice prin cxare vrea sa demonstrreze o teorie care pana acum chiar nu s-a cuibarit in crestinisml: teoria preexistentei. Nu, nu au legatura respectivele versete cu preexustenta, cu incarnare sau reincarnare, nu exista asa ceva ! E doar un mit oriental si nu e luat din Biblie (nici macar intr-o forma simpla), asa cum gresit sustine nina.
Pe vremuri am avut polemici lungi cu un poet pe care abc-darul l-a pomenit uneori. Respectivul sustinea atunci cand era in devenire ca o poezie nu trebuie neaparat sa fie si predica, dar duypa ce a capatat notorietate se ba
iulie 20th, 2011 at 06:32
In cometariul 26, autorul lui prezinta un amalgam ciudat de citate biblice prin care vrea sa demonstreze o erezie care pana acum chiar nu s-a cuibarit in crestinism: teoria preexistentei. Nu, nu au legatura respectivele versete cu preexistenta, cu incarnare sau reincarnare, nu exista asa ceva ! E doar un mit oriental si nu e luat din Biblie (nici macar intr-o forma simpla), asa cum gresit sustine nina.
Pe vremuri am avut polemici lungi cu un poet pe care abc-darul l-a pomenit uneori. Respectivul sustinea atunci cand era in devenire ca o poezie nu trebuie neaparat sa fie si predica, dar dupa ce a capatat notorietate se batea de stanci ca “poezia crestina nu are voie sa fie si predica”, adica nu este buna daca are inteles strict in consens cu doctrina crestina, ca ea trebuie sa fie interpretabila, sa le potriveasca tuturor; probabil si hindusilor si musulmanilor si yoghinilor si necredinciosilor in general…
Pe atunci Sanja nu agrea conceptul, astazi oare l-o fi imbratisat ? Asa se pare, deoarece ba e vorba de ea in poezie, ba nu e vorba de ea. De omenire in general sustine ea in ultima instanta, coment 39. Gresit, complet gresit, mai bine nu scriai nimic. Trebuia sa consulti un pastor duhovnicesc nu sa te indreptatesti cu doctori in nu stiu ce, precum ccc.
Nina pare ca face confuzie in ceea ce citeaza si sustine. Cuvintele profetice ale Scripturii, care ni-l prezinta pe Mantuitorul, de exemplu, nu ni le putem aseza in dreptul nostru: profetia este partea critica pe care n-a inteles-o nina nici inainte nici acum, desi i s-a atras atentia de mai multe ori.
Teoria predestinarii pe care, de fapt o invoci prin ceea ce citezi este alta decat cea a preexistentei, adica balacareala asta neexistenta, dar luata in brate de abc-edar, dupa ce sanja din prea mult zel a rasnascocit-o.
Gabriela, tu imi adresezi o mustrare indirecta pentru faptul de a nu-mi fi prezentat propriul punct de vedere. Cer iertare, dar as fi vrut sa raman simplu oier, om necarturar in acest dialog, sa-mi apar doar credinta fara sa fac filozofie, teozofie si ‘mizericologie’, stiind ca chiar este cu cine.
iulie 20th, 2011 at 08:29
@zaharia
Se pare ca faci lectii de autoconvingere in fata noastră, precum văd. Adică, îţi ridici singur mingea la fileu şi tot tu o loveşti mai apoi. Cine a pomenit pe aici de filozofiile orientale şi alte imaginaţii obscure pe care le aduci ca sa-ţi susţii împotrivirea faţă de noi?
În comentariul 26 am adus în discuţie versetul din Efeseni 1:3 iar câteva comentarii anterioare te-am invitat să citeşti primele două capitole din această epistolă. Conform obiceiurilor care ţi s-au încetăţenit, afuriseşti pe cei care nu-ţi cad cu tronc, fără argumente. Dacă eşti un biet oier necărturar ce nu prea le ai cu buchisitul, abţine-te.
Un modest din fire dacă mai şi face pe modestul, e de compătimit, săracul!
Ce-i cu lecţiile astea de novice pe care ni le arunci cu dezinvoltură?
Ce autoritate stă pe umerii tăi, ca să o dai gratuit cu: “păi asta-i predestinare, nu preexistenţă”! Ce poţi tu înţelege din astfel de noţiuni? Atunci?
Ţi-am spus că nici pe tărâmul poeziei nu ai ce căuta! Ai dovedit-o cu prisosinţă in scremutele-ţi creaţii, pe care ni le oferi.
După cum văd, teologii cu doctorate sunt, conform nervurilor din propria-ţi scăfârlie, prichidei buni de urecheat.
La oglindă, oierule!
iulie 20th, 2011 at 10:33
Ingerii n-au trup firesc. Cind Isus si-a dezbracat corpul de slava, luind pe pamint o infatisare umana, nu inseamna ca s-a reincarnat, ci s-a incarnat. Deci nu a mai fost vreodata aici ca om. E diferenta, nu?.
iulie 22nd, 2011 at 14:20
Multa mizerie aici
iulie 23rd, 2011 at 22:34
multe motivatii gresite…
iulie 29th, 2011 at 07:08
In coment 52 iti dai tie insuti o lectie usturatoare de ambiguitate, abc-dare ! Iti canta cucu jalnic, te autodepasesti, tonomatule !
Din scafarlia ta ies doar scantei cu miros de iad.
Asa decizi tu, ca un om pe care nu-l cunosti deloc, despre care stii doar ca nu se ploconeste la idolul ridicat de tine, ei bine, omul acela e prost, e incult, e afurisit… in timp ce tu si cu zeita ta crapati de desteptaciune !!!
Ma mir ca nu vedeti cum se cruceste lumea la vedrea celor ce scrieti. Sau poate te-a angajat ‘sata na’ sa semanati mizeriile voastre peste tot unde puteti forta intrarea.
Declara odata cine esti si ce urmaresti, sau stai acolo – stai si taci ! – in negura adanca unde te-a varat si te tine satana !
iulie 29th, 2011 at 14:52
Intrebare pentru autoare : de unde stii ca iti era greu sa te desparti de ingeri?Iti amintesti de asa ceva sau sunt idei luate de nici tu nu stii de unde pe care apoi le crezi de la Duhul Sfant?
iulie 29th, 2011 at 14:55
Daca stii ca nu esti din lume, o stii din Biblie, iar daca stii ca ai un nume in cer, o stii tot de acolo, dar daca ar fi adevarate aceste doua afirmatii, ai stii mai multe despre ce esti si ai fi mai sigura pe ce drumuri mergi si ce asteapta cu adevarat Dumnezeu de la tine.
iulie 29th, 2011 at 14:59
gabi, in viziunea mea eu eram in cer langa Dumnezeu si langa ingeri.Apoi Dumnezeu m-a adus pe pamant si mi-a dat trupul de lut, adica muritor.Datorita pacatului am uitat de cine eram inainte, am uitat cum stateam cu Dumnezeu de vorba, mi-am uitat identitatea de Fiu al lui Dumnezeu.Ceva de genul asta am vazut cand am scris, daca as sti picta ar iesi niste tablouri fantastice.
iulie 29th, 2011 at 15:10
greseli fac tot timpul dar si invat tot timpul.Cunoasterea vine si ea cu timpul dar sunt multe pe care chiar daca inca nu le cunosti le presimti sau iti sunt dezvaluite in mod ciudat pentru ca apoi sa le aprofundezi.
iulie 30th, 2011 at 08:03
Asta am inteles si eu cand am citit poezia ta, dar tocmai de aceea te-am avertizat cu alte ocazii ca nu prea scri sub influenta Duhului Sfant.
Daca ajungi sa scrii despre “viziunea ta” si aceasta nu are nici o tangenta cu ceea ce scrie Scriptura, esti inafara ei, deci nu scrii poezii crestine.
iulie 30th, 2011 at 09:06
Ce este o poezie crestina, Gaby? Si din cate am citit eu cele mai multe dintre poezii sunt in conformitate cu ceea ce scrie in Cuvant.Si iar nu ai inteles pentru ca nu m-am explicat eu cum trebuie: in momentul in care aud cuvintele le si vad de aceea ti-am spus ca sunt niste imagini imposibil de descris in cuvinte.
iulie 30th, 2011 at 09:12
ce scriu este doar o mica parte din ceea ce vad.E ciudat, cuvintele curg unele dupa altele dar nu cuprind in totul ceea ce vad.Ce zici, psalmii sunt poezii crestine?
iulie 30th, 2011 at 18:34
Consider ca Sanja are un dar poetic deosebit . Problema este cum definesti poezia crestina . Ma simt obligat sa ma alatur de Oier ,Zaharia B. in iterpretarea poeziei . “Am fost odata acolo sus “? . Din pacate cand e vorba de poezie crestina nu ai loc de prea multa sminteala . Nu poti sa inspiri aurolac si sa pretinzi ca ai pasit in sfera inspiratiei divine. A avea suport de la cititori nu poate sa te ajute ; dimpotriva.
iulie 31st, 2011 at 18:42
Mircea, nu am nevoie sa explic mai mult.Am fost odata-acolo sus inseamna pentru mine ca eu , Omul , nu Sanja, am fost odata langa Dumnezeu si Il cunosteam( Te cunosteam odata) pentru ca stateam de vorba cu El in racoarea serii.in gradina Edenului
august 4th, 2011 at 13:04
Apoi frate Mircea, tu chiar crezi ca a muta Edenul de pe pamant in cer si intalnirea de dimineata, pe seara, chiar este o sminteala ? Sau poate descendenta prin Eva si nu prin Adam te supara?
Vezi si tu ca Eva nu scria po(i)ezii; sau poate… ?
august 5th, 2011 at 08:15
Sacristiana, eu cred ca psalmii sunt poezii crestine,chiar mai mult decat niste poezii crestine.
august 5th, 2011 at 09:26
Cind Adam era in gradina Edenului, fiinta lui se afla de fapt si in Imparatia lui Dumnezeu, a Cerurilor, adica in “Cerul” coborit pe pamint, care, dupa cum scrie la Romani 14:17 semnifica neprihanirea, pacea si bucuria în Duhul Sfânt. In timpul vietii terestre, tot in acest “Cer” se gasea si Domnul Isus, al doilea Adam.
august 5th, 2011 at 19:36
1. “Dumnezeu ne-a ales înainte de întemeierea lumii!” Efeseni 1:4.
Cei care nu inteleg acest verset nu sunt smintiţi după cum nu sunt smintiţi nici cei care îl inteleg intr-alt fel!
2. Până nu se întoarce duhul la Dumnezeu care L-a dat.” Eclesiastul 12:4
Iată că putem vorbi despre o preexistenţă spirituală: am fost aleşi mai înainte de a exista materia, am aparţinut cândva lui Dumnezeu (ca o fărâmă din Duhul lui Dumnezeu rezervat nouă fiecăruia)!
Înainte de a-i oferi lui Adam, în nări, suflarea de viaţă Dumnezeu avea în dreptul fiecăruia ceea ce-i esenţa fiinţei noastre, duh din Duhul Său.
3. La plinătatea vremilor, în Cristos, Dumnezeu îşi va uni iarăsi (atenţie, scrie IARĂŞI) toate lucrurile (se referă la cele din ceruri şi cele de pe pământ): vezi Efeseni 1:10.
De ce n-am crede că înainte de a exista ca fiinţe, preexistam în Dumnezeu împreună cu toate “cele din ceruri şi cele de pe pământ)?
4. “Predestinarea” din versetul următor impune neapărat “preexistenţă”:
“În El, am fost făcuţi şi moştenitori, fiind rânduiţi mai dinainte..” Efeseni1:11.
Biblia nu poate vorbi la modul abstract! Dacă Dumnezeu a rânduit pe cineva mai dinainte, acel “cineva” trebuia să existe într-un fel ca entitate (chiar dacă într-o formă neînţeleasă raţional).
Poate că oierul şi mircea nu pot înţelege asta! Aferim!
Să-i definim atunci “smintiţi” sau “aurolaci” pe cei cărora li se dezvăluie realităţi de deasupra nivelului înţelegerii noastre?
Eu spun că nu-i bine….fraţilor!
august 5th, 2011 at 20:52
Cum crezi ca a putut Eva sa-l amageasca pe Adam ? .
august 5th, 2011 at 20:56
Prin poezie draga oier ! .Cateva versuri despre miezul frucului oprit l-a ametit de tot pe bietul Om .
august 8th, 2011 at 07:46
Hm ! Amagit cu vorbe dulci – cucerit prin poezie… A recunoaste si scrie asta nu stiu, nici nu cred sa fie erezie ! Stiu insa ca viata asta umana in sine este grea si purtatoare de responsabilitati, frate Mircea. Iar unii prin versuri ar vrea sa schimbe raspunderea in banalitati.
Ia priveste in coment 69 cum ‘naluca asta tomnatica impachetata in franturi de abecedar’, dupa ce probabil a consultat un bun teolog, ori a rasfoit un tratat serios de doctrina biblica, tot in doaga lui traduce Cuvantul Sfant, clar si lamurit.
Nu, nu este vorba in respectivele versete de niciun fel de pre-e-xis-ten-ta, ci de Planul Unic si Sfant de Mantuire pe care Dumnezeul Atotputernic l-a intocmit in Sine; si prin care ne readuce in fericirea eterna; din care omul (noi eram in Adam) a cazut prin neascultare, adica s-a lasat amagit prin poezie, a ascultat si crezut ‘vorbe dulci’ – cum ziceai tu.
De ce insinueaza abc ca cineva pe aici, ar fi tagaduit acest Plan Dumnezeesc ?! Ati citit careva vreun comentariu sau text sau vers scris de vreun oier in care sa nege ce-i scris in Scripturi si sa-si indruge in loc teoriile lui ? O fac ei, cei doi ; si o fac in asa hal ca il intrec pana si pe ccc in inventivitate…
NU ACCEPT TEORIILE LOR, CAT AR FI ELE DE SCLIPITOR VERSIFICATE… RAMAN LA CUVANTUL SCRIPTURII !
august 8th, 2011 at 13:34
Ramai la ale tale, oierule si incearca sa faci abstractie de ceea ce scriu pentru ca oricum iti raman straine intelesurile si certurile de cuvinte nu-si au rostul.Vezi-ti de reportaje si prohoduri si lasa poezia , nu ti se potriveste orice ai face.
Nina, Domnul sa te binecuvanteze, mi-ai fost sprijin prin cuvintele tale mai ales in momentele in care aveam mare nevoie.
Petru: trebuia sa te fi dus la Rugul aprins, unde am fost si eu si sa asculti predica fratelui Zagrean. in legatura cu binecuvantarile si cu alergarea in cautarea unei vieti mai “bune” Punct cu punct a folosit exact aceleasi cuvinte, doar ca uneori a fost chiar mai dur decat mine.Uite ca mai sunt si altii care gandesc la fel
august 8th, 2011 at 15:09
Opriti oameni buni aceste aberati com.65,68,59 … ei moderare unde sunteti ??????????
nu observati ca avem de aface cu insusi el in persoana ! cel cu cornite ascutite …
august 8th, 2011 at 21:56
Chiar ca bine zici sacri-cri-cri. Sa-si vada fiecare de smintelile lui; deci nu mai spune nimanui sa lase poezia, lasa tu cele ce pretinzi si care nu le cuprinzi. Ba mai mult… uite ca mereu adaugi alte nazdravanii !
Numai ca il stim si noi pe pastorul Zegrean: asta e in stare sa coseasca fan la oi, nu sa taie frunze la capre !
august 9th, 2011 at 06:03
Nina si sacristiana, imi pare rau de voi, dar nu prea am cu ce sa va ajut. Am incercat si eu , au incercat si altii de prin zona, dar degeaba.
Mare pacat ca va rataciti cu Scriptura in mana. Cititi voi ce cititi pe paginile sfintei Scripturi, dar pana la urma sacristiana ramane la “ceea ce a vazut” iar nina la ceea ce ii soptesc unii care pe care ea ii numeste prooroci, dar pe care Biblia ii numeste altcumva.
Vreau sa va atentionez totusi ca acolo in Biblia aceea care nu va prea este pe plac, scrie, printre altele, ca daca cineva, fie el chiar un inger, ar veni cu o alta invatatura decat cea descoperita de Dumnezeu in Biblie, sa fie anatema,(despartit de Dumnezeu). Asa ca o ultima avertizare stimate doamne sau domnisoare. In rest, numai bine.
august 9th, 2011 at 13:10
Spre surprinderea celor care neaga preexistenta omului, o sa redau cateva relevante versete in acest sens:
La porunca Domnului, Avraam, tatal credintei noastre a iesit din Tara Haran (Gen. 12:1-4) – ce reprezinta pentru el si familie PATRIA TERESTRA -, pentru a se aseza in Canaan. Toti cunoastem care este intelesul termenului „PATRIE”. Dar este bine sa-l redam aici, deoarece nu intimplator constituie laitmotivul prezent in Evrei, cap. 11, pe care trebuie sa-l luam foarte serios in considerare:
PÁTRIE: ”TARA în care S-A NASCUT CINEVA; oraşul, satul, regiunea în care s-a NASCUT CINEVA; pământ natal, LOC de BASTINA.”
Sa urmarim acum PROMISIUNEA facuta de Dumnezeu lui AVRAAM, dar si CELOR ce CRED in EL, cu privire la mostenirea “PATRIEI CERESTI” in care FIECARE trebuie sa se INTOARCA :
Evr. 11:14 “CEI ce VORBESC în FELUL ACESTA (Adriana, abc etc.), aratã deslusit cã SUNT în CAUTAREA unei PATRII CERESTI.”
Deci TOTI cei care afirma verbal, sau prin poezie, cantece, proza etc. faptul ca sunt straini si calatori pe pamint arata clar ca apartin altor dimensiuni, adica unei PATRII CERESTI, in care, CINDVA, IN ETERNITATE li s-a NASCUT SUFLETUL, omul lor launtric. Aceasta inseamna ca nasterea lor s-a petrecut inainte ca ei sa se intrupeze fizic pe pamant.Asadar omul lor launtric a luat chip acolo sus, in “PATRIA CEREASCA” unde a primit Suflarea de Viata din Duhul lui Dumnezeu, a primit un Nume Sfint pentru vecie, Intelepciunea prin care L-au cunoscut pe Dumnezeu si prin care au fost constienti de existenta lor etc. Tot ACOLO si ATUNCI, in “PATRIA CEREASCA” sufletele acestea se aflau in prezenta ingerilor si a actualului Domn Isus. “PATRIA CEREASCA ” este pentru ei locul sublim unde vor sa se intoarca pentru totdeauna, fiindca aici, pe pamint i-au auzit si inteles chemarea tainica transmisa prin mesajulEvangheliei lui Isus…
Iata ca in versetul urmator se face o comparatie intre PATRIA TERESTRA vremelnica – in care s-a nascut Avraam si unde ar fi putut SA REVINA daca Dumnezeu ar fi vorbit despre ea prin fagaduinta data – si (intre) “PATRIA CEREASCA”, pe care, pentru a se REINTOARCE in EA, trebuia s-o caute prin credinta, desavarsita cu fapte bune
Evr. 11:15 : “Dacã (Dumnezeu) ar fi avut în vedere (in promisiunea SA) pe aceea (patrie paminteasca, Haranul) din care iesiserã (Avram si Sara), negresit cã ar fi avut vreme sã se întoarcã în ea. 16 Dar DOREAU o PATRIE mai BUNA, adicã o O PATRIE CEREASCA( deci doreau Raiul de Sus, a lui Dumnezeu – Apoc. 2:7, locul despre care ei stiau ca: acolo li s-a nascut sufletul, omul lor launtric, ca de acolo au iesit ca sa se intrupeze pe acest pamant etc). De aceea lui Dumnezeu nu-I este rusine sã se numeascã Dumnezeul lor, cãci le-a pregãtit (prin Isus H.) o CETATE (o Patrie Cereasca din care iesisera sufletele lor pentru a se naste pe pamant, pentru a trai in credinta in Isus si a se uni “iarasi” cu El -Efes. 1:10).”
Iacov 2:22 ”Vezi cã credinta (lui Avraam referitoare la promisiunea intoarcerii sale in “Patria Cereasca”)lucra împreunã cu faptele lui, si, prin fapte, credinta a ajuns desãvârsitã.”
Efeseni 1:10 ”ca sã-l aducã la îndeplinire la plinirea vremurilor, spre A-si UNI IARASI într-unul IN HRISTOS, toate LUCRURILE din CERURI (duhovnicesti, referitoare la dragostea lui Dumnezeu, lucruri pe care le-am avut in patria de sus unde ni s-a nascut sufletul) si cele de pe pãmânt (din inima noastra, pe care le-am primit prin Isus = pace, bucurie si neprihanire in Duhul Sfint – Rom.14:17).”
Corpul pamintesc al lui Adam si al Evei din Edenul Pamantesc reprezinta locul in care toti oamenii ne-am intilnit ca saminta umana si unde am sincronizat cu pacatul acestora.
august 30th, 2011 at 07:42
Nina, Domnul sa te binecuvanteze ! Cum vezi, subscriu la coment 73, dar numai in privinta urarii ce-ti face sacri.
Indarjirea ta de a sustine o teorie parabiblica ar putea starni oarece reactii vehemente din partea oamenilor simpli si a pastorilor, de aceea tin sa-ti amintesc doua lucruri pe care ti le-am tot zis; ba inca, acuma il voi adauga si pe al treilea. Iata, incep cu el:
3. Cred ca ti-ai luat bacul anul acesta sau anul trecut; oricum, felicitari pentru scrisul corect. In comparatie cu ortografia ce reuseai la inceput, progresul e mare, e enorm. Felicitari ! Daca ti-a dat sacri lectii, felicitari si ei.
2. Intelegerea Scripturii, talcuirea ei si mai ales implinirea poruncilor lui Dumnezeu, adresate noua prin Cuvantul Sfant, fac parte din grija noastra cea mai importanta, asa ca nu am cum sa nu te apreciez pentru efortuil pê care il depui in acest sens.
Am, totusi, o mare rezerva cu privire la extensiile ce faci, la deductiile (i)logice pe care le introduci, asa ca, imi cer iertare daca repet, dar e necesar “sa te arati preotilor” ! Mai direct spus, solicita tu o intalnire cu duhovnicul tau (daca se poate chiar cu ceata prezbiterilor de la voi), spune-le ce preocupari de baza ai si urmeaza-le sfatul.
1. Dupa ce ai scris mai multe pagini de maculatura crestina (oare de ce tot amesteci si rastalmacesti Cuvantul Scripturii?!) ai tras o concluzie foarte adevarata si valabila, poti ramane la ea ? Ar fi bine.
Iata ce zici tu in coment 77:
“Corpul pamintesc al lui Adam si al Evei din Edenul Pamantesc reprezinta locul in care toti oamenii ne-am intilnit ca saminta umana si unde am sincronizat cu pacatul acestora.”
Si pentru ca imi pare cam savant limbajul tau de acolo, voi spune si pe limba oamenilor de la oi si boi acelasi lucru, cu care sunt de acord si pentru care ma bucur ca l-ai descoperit, pot deci spera ca nu te mai avanti printre pseudosavanti-teologi raspopiti si teozei si sa nascocesti alte si alte toeorii.
Asadar, locul, din corpul omenesc, unde a randuit Atotputernicul Dumnezeu ca primul om Adam sa-si pastreze samanta, acela este punctul nostru de plecare in istoria umana, nu cerul, nu vesnicia. Venim din Dumnezeu, dar numai de la Adam incoace. Avem insa harul sa mergem spre vesnicie intru Hristos.
Doamne ajuta – AMIN
P.S.
Nu, nu-mi amintesc sa ma fi intalnit cu tine in coapsa lui Adam – de fapt nu-mi amintesc nimic, n-aveam cum, am aflat din Scripturi – insa imi doresc si cred sa ne intalnim si sa traim in vesnicii in Hristos – AMIN !