Interviu – Viata fara Dumnezeu este ca o caricatura nereusita – sau un alt fel de Pygmalion – RADU CLETIU
Radu Cletiu, caricaturist de renume, are o multime de diplome nationale si internationale. A debutat in anul 1980 in Revista URZICA. A fost invitat sa realizeze caricaturi la mai multe emisiuni de televiziune. A colaborat la ziare nationale, iar intr-un cotidian timisorean a avut timp de mai multi ani serialul de benzi desenate “Hominid” (un personaj evolutionist, cam nedezvoltat si cam ciudat, inventat de el, care se dezvolta si devine om).
Se considera un artist neinteles de oameni si de familie.
Isi “ineca in bautura” amarul pe tema “geniului neinteles”, uneori singur, alteori cu prietenii prin carciumi, unde “puneau tara la cale”. Era un fumator inrait, a obtinut legitimatie de fumator de la o companie de tigari datorita numarului mare de pachete fumate intr-un interval scurt de timp. Era in pragul divortului. Ii placea literatura stiintifico-fantastica, credea in farfurii zburatoare, mai ales ca si in casa lui “zburau farfurii” – cum se exprima el – in urma certurilor conjugale.
Sotia lui – Violeta – a facut specializare pentru propaganda vizuala comunista (lozinci, picturi, bannere, etc.) la cea mai inalta academie comunista din Romania – “Stefan Gheorghiu” din Bucuresti.
In caricatura, Radu Cletiu nu se multumea doar sa scoata in evidenta o anumita trasatura de caracter, ci dorea sa jigneasca omul, sa-l distruga – dupa cum marturiseste el. Fiind foarte mult timp aplecat asupra lucrului, nu putea urmari emisiuni TV, ci asculta posturi de radio. A gasit Radio Vocea Evangheliei si i-au placut foarte mult emisiunile “Cu bratele deschise” si “Vieti transformate”. Din emisiunea “Cu bratele deschise” se documenta din punct de vedere teologic, iar la “Vieti transformate” ramanea uimit si cam neincrezator ca oamenii se mai pot schimba in bine.
A decis sa mearga la biserica, dar sotia l-a atentionat: “Pana acum te-am impartit cu munca si cariera ta, iar acum vrei sa te mai si pocaiesti? Ne despartim!” In 3 Martie 2001, Radu a participat la serbarea de 5 ani a postului de radio Vocea Evangheliei – Timisoara, iar dupa acest eveniment s-a hotarat sa se pocaiasca. I-a explicat sotiei lui ca prin pocainta il va avea pentru ea si doar pentru ea, pe totdeauna. In ziua urmatoare – Duminica 4 Martie – a venit si sotia sa cu el la biserica si s-au hotarat amandoi sa-si schimbe viata. S-au botezat si sunt membrii activi in biserica.
Acum s-a schimbat si orientarea lui in caricatura. Organizeaza cursuri de caricatura si pictura pentru copiii din biserica, intentioneaza sa scoata o revista de benzi desenate pe teme crestine. Viata lor de familie s-a schimbat complet in bine, iar acum si fata lor – Andreea – s-a intors la Domnul.
O intamplare interesanta: era in masina cu unul dintre vechii prieteni, care ii spunea: “Radule, ai innebunit. Cum ai putut sa te pocaiesti? Ma simt murdar, chiar si numai prin faptul ca stau langa tine. Ce biserica este aceea la care mergi tu si care nu are moaste la temelie?” La care Radu Cletiu i-a raspuns: “Daca te simti murdar, inseamna ca Duhul Sfant lucreaza la inima ta…, cat despre moaste la temelia bisericii noastre, noi nu avem nevoie de oase de morti la temelie, deoarece Il avem pe Domnul Isus care este viu”…
Viata lui Radu s-ar putea asemana cu legenda lui Pygmalion. Personajul inventat de el – Hominid, cel care devine om – poate fi o paralela cu viata lui. Radu Cletiu a devenit om – un om dupa voia lui Dumnezeu, un om dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu.
= www.ioanciobota.wordpress.com =
- Ioan Ciobota
- Vizualizări: 2061
- Comentarii: 71
- Categorie: Revista
- Tipareste
- Trimite Prietenilor



























ianuarie 28th, 2010 at 07:51
“Numai Dumnezeu produce oamenii noii”.
ianuarie 28th, 2010 at 12:02
Propaganda.
ianuarie 28th, 2010 at 13:20
Celceciteste,
Iar iti dai in petic
ianuarie 28th, 2010 at 14:04
@Anghel, asta vad eu. “Benzi desenate pe teme crestine”
ianuarie 28th, 2010 at 14:43
Celceciteste,
Abordarea cu maturitate a temelor crestine – Solutie practica in calea degradarii omului.Si numeric si calitativ net superioara.Sunt si alte metode de transformare dar cu influienta redusa si temporara.
ianuarie 28th, 2010 at 14:49
Toate religiile vor sa iti salveze sufletul. Depinde in ce mod exprima asta.
ianuarie 28th, 2010 at 16:33
Pentru CelCeCiteste:nu te vad prea bine !.Religia nu este neaparat interesata in sufletul tau.Tu,daca vrei sa supravietuesti in sanul ei,trebue sa taci si sa contribui financiar, fara comentarii. Tot religia l-a abandonat si apoi l-a rastagnit pe Isus, pentru ca a comentat.Religia este un program inchizitional, manuit de oameni ” evlaviosi”,ce,mai repede ori mai tarziu, in functie de circumstante,daca indraznesti in continuare sa-ti spui opinia, te vor gasi vinovat sacrilegic,vei fi declarat de un comitet al liderilor, drept un eretic, si…. mai repede ori mai tarziu ,te vor desconsidera, ura lor va escalada repede,te vor scuipa, te vor improsca si lovi cu pietre si daca nu ai murit si reusesti sa supravietuesti, in final vei fi scos afara din cetate si aruncat intr-o rapa ,cu celelalte “gunoaie” !
ianuarie 28th, 2010 at 16:56
@OB, post 7. Ceea ce descrii tu este deja CULT
ianuarie 28th, 2010 at 17:59
outward bound, Nu Religia Mintuieste, ci Dumnezeu prin Iisus Hristos. Dumnezeu este interesat in sufletul omului ca sa-l
“Salveze”. Religia manifesteaza doar o forma de “evlavie”, dar
tagaduindu-i puterea. Religia sta in forme exterioare prin tot
felul de manifestari pentru gadilirea firii pamintesti. Omul
“Mantuit”, are caracterul Christic, pentru ca el este un Templu
al Duhului Sfint, care locuieste in el. Voi ati fost cumparati
cu un pret de Dumnezeu sa Ii slujim Lui. Pretul, este singele lui
Iisus Hristos, pentru pacatele lumii intregi.
ianuarie 28th, 2010 at 18:06
CelCeCiteste (2) Propaganda? Marxisti si Comunisti au incercat sa
produca un om de tip nou. Ce a iesit in schimb? Voltaire in timpul
vieti sale a spus inca 50 de ani si Biblia va dispare. Dupa moartea s’a in casa lui a fost instalata o tipografie moderna ce tiparea sute de mii de Biblii in diferita limbi.
ianuarie 28th, 2010 at 19:07
Si probabil penticostalii sunt deja mantuiti pentru ca ei se boteaza cand simt ei ca le vorbeste Duhul Sfant, nu (DS pentru prieteni)?
ianuarie 28th, 2010 at 19:18
Domnule Galis, orice forma de manipulare emotionala ori care face apel la informatii modificate ori neverificabile se numeste manipulare. Practicarea sub forma de cult a unei religii este prin definitie o manipulare, cu atat mai mult cu cat cultul se institutionalizeaza.
ianuarie 28th, 2010 at 19:36
“-credinta ta te-a mantuit !” a spus Isus ,celui ce a cerut vindecarea !.Deci credinta ta,in final, te va ajuta sa pasesti pe oglinda apei ,ori sa te scufunzi la primul pas !.Da, Dumnezeu este interesat in sufletul omului, dar interesul Lui ,in cele mai multe cazuri este in opozitie cu interesul egoist si speculativ al multora, ce pretind ca-L predica si-L servesc !.Omul mantuit cunoaste, aprofundeaza si practica SMERENIA, nu se lauda, nu se umfla de mandrie, nu pizmueste,nu se poarta necuviincios,nu cauta folosul sau, nu se manie,nu se gandeste la rau, nu se bucura de nelegiuire…..deci a imbratisat caracterul plin de DRAGOSTE al lui Hristos !.Si odata ce tu ai devenit Templul Duhului Sfant, nu ai datoria sfanta sa-l pastrezi curat si neintinat ??!.Te intreb in continuare: este prietenia cu lumea, vrasmasie cu Dumnezeu ?!.. Si atunci ,PRETUL cu care a fost platita mantuirea ta, Isi pierde valoarea, este afectat de criza economica si de inflatie ?!.Cei mai multi asa zis”crestini” neglijeaza in mod usuratic si superficial valoarea rascumpararii lor, INESTIMABILUL PRET,iar poftele firii pamantesit le-a intunecat vederea, le-a impietrit inima .Autosugestia, ritualurile si rutina Ii determina in continuare sa creada ca ei sant mantuiti, caci obisnuinta devine a doua natura !. Mantuirea este o transformare reala si autentica, atat in comportament cat si in gandire.Nu este prezentata nicodata lapidar, festiv si superficial ,de cel ce a reusit sa o primeasca !.Mantuirea este cel mai mare privilegiu acordat omenirii prin HAR si nicidecum obtinuta prin specula si tratative negustoresti,prin numarul si cantitatea de carti tiparite, vandute si citite ori numarul de diplome si titluri academice. MANTUIREA este o REALITATE simtita si traita intens in interiorul sufletului tau si nicidecum o fatada bine decorata si vopsita, publicitara ,ce loveste nervos in tobele galagioase ale succesului material ori numeral!.Ea nu este prezentata in reclame comerciale luminoase !.MANTUIREA nu este doar o prezentare exterioara, o festivitate de duminica,imbracat intr-un costum de carnaval ,viu colorat, pentru impresie !
ianuarie 28th, 2010 at 21:36
CelCeCiteste. (10) Raspunsul il avem chiar in Biblie. In Palestina
Secolului Intii, Sutasul roman Corneliu l-a cautat pe Dumnezeu si l-a gasit. Ajuns in casa Sutasului Apostolul Petru, evreu le spune
celor adunati acolo si Il ascultau, urmatoarele cuvinte valabile pentru toti oamenii din toate vremurile. “Atunci Petru a inceput sa vorbeasca, si a zis:In adevar vad ca Dumnezeu nu este partinitor, ci ca in orice neam, cine se teme de El, si lucreaza neprihanirea este primit de El.”(Faptele Apostolilor 10:34-35)
ianuarie 29th, 2010 at 00:40
Viata fara Dumnezeu , este goana dupa vint si nu are nici o valoare .
ianuarie 29th, 2010 at 07:08
Unii crestini trebue sa se pocaiasca. “Dupa ce au auzit aceste cuvinte(predica Ap. Petru),ei au ramas strapunsi in inima, si au zis lui Petru si celorlalti apostoli:”Fratilor ce sa facem?”
“Pocaitiva , le-a zis Petru, “si fiecare din voi sa fie botezat in Numele lui Iisus Hristos, spre iertarea pacatelor voastre;
apoi veti primi darul Sfintului Duh…”Mintuiti-va din mijlocul acestui neam ticalos.”( Faptele Apostolilor 2:37-39 si v.40) Credinta vine in urma auziri Cuvintului lui Dumnezeu”.
ianuarie 29th, 2010 at 10:12
@Galis, scriu si eu niste povesti. Peste 2000 de ani cineva o sa fie drept credincios si o sa dea povestile mele drept exemplu. Sunt convins ca aveti in biblioteca cate ceva scris de Bart Ehrman. Citit si va veti mai tempera ardoarea.
ianuarie 29th, 2010 at 10:19
@O.B., post 13. Vezi, pana la urma ajungem la o linie. Mantuirea este evident personala si nu subiect de circ public. Circul este fenomen omenesc, comunitar, si este supus ritualului, traditiei. Omul are nevoie de puncte si activitati fixe si de recunoscut pentru a se simti in siguranta. Ceea ce pretind in fapt cei ce sustin ca respecta Sola Scriptura este ca traditiile de pana acum sunt false si ne propun altele, care sustin ei ca ar fi pe drumul cel bun. Este vorba de mantuire in ceea ce fac ei? NU! Este vorba de o altfel de perceptie a comunitatii si inclusiv a ritualulilor, nicidecum vreo reconstructie a adevarului. Exemplu stau zecile de mii de factiuni si grupuscule.
ianuarie 29th, 2010 at 10:57
CelCeCiteste :
Nu vorbi de penticostali..,pt. că nu-i cunoşti..!
Nu vorbi nici de ortodoxie..,nici asta nu o cunoşti..,
Ai intrat vreodată în vreun altar ortodox..,
Eu toată copilăria mea am slujit împreună cu preotul ca paraclisier în Altar..,
Dacă nu şti mai nimic..,taci mă-i frate ..,-asta ţi-ar face cinste..!
Vorbim de ceeace nu cunoaştem…,-
ianuarie 29th, 2010 at 11:02
Cine este penticostal se roagă..,
Iar cine nu se roagă..,chiar nu ştiu ce este..?
ianuarie 29th, 2010 at 11:08
Cât priveşte orthodoxia ..,bucură-te de ea..,pt. că ai fi putut fi eretic..,
Roagă-te şi tu împreună cu Domnul Iisus Hristos ca toţi să fim una..,
Că.., asta nu e lucrare omenească..,ci Dumnezeiască.
ianuarie 29th, 2010 at 12:17
@Marinel, a fost o minge la fileu, asteptam ceva reactii pentru a argumenta propaganda din articol.
ianuarie 29th, 2010 at 20:36
outward bound : 7
Sunt de acord cu ce spune-ţi cu o precizare :
Lupi îmbrăcaţi în piele de oaie sunt peste tot..,
Dar “oiţa..”,rămâne tot oiţă..,chiar dacă i-se ia laptele şi lâna şi este lăsată nehrănită…!
O va hrănii..,Hristos.
ianuarie 29th, 2010 at 20:55
CelCeCiteste
Dacă ai fi contestat articolul..,eu aşi fi tăcut şi ţi-aşi fi dat dreptate..,
Autorul articolului nu este penticostal…
Nu sunt de acord cu linia promovată…,
Pocăinţa este o “stare de toată viaţa..,
Cât despre sf.moaşte..,dacă nu erau sf.martiri să umple arenele romane cu sângele lor..,,chiar nu ştiu ce am fi crezut noi acum…,
ianuarie 29th, 2010 at 21:08
Sf.Ignatie Teoforul 104 care a fost aruncat la fiare de Împ.Traian în cinstea cucerii Daciei spunea:
Creştinilor din Roma care vroiau să-l scape de martiriu :
-
“Lăsaţi-mă să fiu mâncare fiarelor..,prin care-L pot dobândii pe Dumnezeu..,sunt grâu a lui Dumnezeu şi sunt măcinat de dinţii fiarelor..,ca să fiu pâine curată a lui Hristos”
P.S.Sf. Ignatie Teoforul a fost copilul pe care Hristos la luat în braţe..,
ianuarie 30th, 2010 at 01:09
Omul este sfant prin purtare…
Omul , (sau ce ramane din el) nu merita nicidecum inchinare !
Numai Unul , Domnul Dumnezeu , este sfant prin el insusi !
“Cine nu se va teme, Doamne, şi cine nu va slăvi Numele Tău? Căci numai Tu eşti Sfînt, şi toate Neamurile vor veni şi se vor închina înaintea Ta, pentrucă judecătile Tale au fost arătate!”
ianuarie 30th, 2010 at 06:33
@Marinel, recunosc ca referirea la penticostali a fost doar o provocare. Parerea mea este ca din cand in cand pe aici apare cate un articol care reflecta evanghelizarea din teren: dam discret la glezne vreunui cleric ortodox ori asa, in general, poate mai cedeaza vreunul si trece la noi. Strict articolul in cauza pare desprins la ilogica din manualele de religie (ortodoxe) de scoala primara, mesaj infantil si fara consistenta reala. Pare ca respectivul pictor s-a lasat de fumat, nu a trait o revelatie in raport cu modul cum isi irosea viata.
ianuarie 30th, 2010 at 18:15
Omul nu poate niciodata fi sfant prin purtare! .
ianuarie 31st, 2010 at 00:51
Cand se spune ca trebuie sa ne sfintim , se vorbeste despre ceea ce trebuie sa facem.
Am vrut sa spun ca nimic din om sau din ceea ce ramane dupa ce omul moare (moastele), nu este vrednic sa fie numit sfant !!
ianuarie 31st, 2010 at 11:41
ungreiere : şi alţii ca tine..,
Pavel scrie romanilor,-Romani 8.23,că “înfierea este răscumpărarea trupului…”,iar 1 Tes.23..,Pavel ne vorbeşte de sfinţirea Duhului ,Sufletului dar şi a Trupului..,
Domnul Iisus după înviere a avut un trup de Slavă cu care a mâncat şi a băut..,
Pt. Dumneata ce este trupul care sa sfinţit după moarte..,?
-
Ai grijă ce vorbeşti…că strigă la tine sângele sfinţilor şi martirilor..,şi o să ajungi la “schizofrenie”(sfâşierea minţii),dacă continui aşa..,
ianuarie 31st, 2010 at 11:46
Evanghelia ne vorbeşte că odată cu răstignirea Domnului Iisus şi ruperea catapetesmei Templului că sfinţii au ieşit din morminte si au umblat în cetate..,
ianuarie 31st, 2010 at 11:47
Trupul sfinţit după moarte “nu este un hoit..,
Aşa cum sugerezi matale.
ianuarie 31st, 2010 at 11:51
ungreiere :
Citeşte com.25 pt. a vedea atitudinea sfinţilor în faţa martiriului..,şi pe care dumneata î-i persiflezi..,-
ianuarie 31st, 2010 at 21:05
“Dacă este un trup firesc, este şi un trup duhovnicesc.”
“Ce spun eu, fratilor, este că nu poate carnea şi sîngele să moştenească impărătia lui Dumnezeu; şi că, putrezirea nu poate moşteni neputrezirea.”
“Nu ştiti că trupul vostru este Templul Duhului Sfînt
Şi dacă Hristos este în voi, trupul vostru, da, este supus mortii, din pricina păcatului; dar duhul vostru este viu, din pricina neprihănirii.”
De aici eu cred ca trupul supus putrezirii nu poate fi considerat sfant prin el insusi.
“Carnea” este pacatoasa prin insasi natura ei.
Doar Dumnezeu este Sfant !
ianuarie 31st, 2010 at 23:42
ungreiere :
Ce te împiedică pe dumneata să trăieşti duhovniceşte…?
Fiţi sfinţi că Eu sunt sfânt…,
“Nu e o recomandare este o poruncă..,
Continuă scriptura…,
Fiţi desăvârşiţi..,precum şi Tatăl vostru “desăvârşit este..,
Şi aici e o poruncă..,
Numai că noi ..,”nu vrem să o împlinim..,
Îndumnezeirea.., nu e o interdicţie..,ci sensul ..,aspiraţia şi chemarea omului..,.(porunca)
ianuarie 31st, 2010 at 23:47
ungreiere : 34
“Carnea” este pacatoasa prin insasi natura ei.(citat din 34)
-
Să crezi dumneata…,
Asta înseamnă că Dumnezeu a creat o carne păcătoasă..,(întrucât vorbeşti de natură)
Firescul omului nu este păcatul dragule..,ci “unirea cu Dumnezeu iniţial..,iar după cădere..,Unirea cu Dumnezeu prin har.
ianuarie 31st, 2010 at 23:54
ungreiere : 34
De aici eu cred ca trupul supus putrezirii nu poate fi considerat sfant prin el insusi.(citat din 34)
-
Sfinţirea..,inclusiv a trupului o face Duhul Sfânt..,dacă omul în “libertate alege acest lucru..,
Ori dacă alegem păcatul..,cu siguranţă..,vom avea trupuri păcătoase..,
februarie 1st, 2010 at 00:01
ungreiere
Dragul meu şi ca dumneata sunt mulţi..,
Este nevoie să ne familiarizăm cu “scriptura..”litera ei..,
Şi apoi să continuăm cu “spiritul ei…”
Dacă asta nu putem şi cealaltă nu vrem..,
Este “nevoie de rugăciune..,
Pt. că acolo unde se sfârşeşte rugăciune..,începe păcatul (sf.Efrem Sirul)
Buna pace..,
februarie 1st, 2010 at 00:16
Cand omul moare , ajumge in tarana , de unde a si fost facut…
Doar doi oameni au fost , pentru putina vreme , perfecti , sfinti : Adam si Eva.
Carnea , trupul , este sfant pentru ca noi alegem sfintirea , prin credinta , in Cel ce ne poate sfinti.
Ce este trupul , fara Cel ce il sfinteste ?
O mana de tarana…
Suntem sfinti prin Duhul Sfant dar trupul este in continuare supus putrezirii(trup de moarte)
Poate putrezi Sfintenia Lui Dumnezeu odata cu trupurile noastre ?
Si daca nu poate , vrei sa spui ca in moastele acelea a ramas ceva din Sfintenia Lui Dumnezeu ?
Acei martiri sfinti despre care vorbesti au trupuri nesupuse putrezirii si si-au primit rasplata.
Cat despre ramasitele pamantesti…
“Omul dintîi este din pămînt, pămîntesc; omul al doilea este din cer.
Cum este cel pămîntesc, aşa sînt şi cei pămînteşti; cum este Cel ceresc, aşa sînt şi cei cereşti.
Şi după cum am purtat chipul celui pămîntesc, tot aşa vom purta şi chipul Celui ceresc.
Ce spun eu, fratilor, este că nu poate carnea şi sîngele să moştenească impărătia lui Dumnezeu; şi că, putrezirea nu poate moşteni neputrezirea.”
februarie 1st, 2010 at 00:20
Daca insusi apostolul Pavel spunea despre trupul lui in viata asa :
“dar văd în mădularele mele o altă lege, care se luptă împotriva legii primite de mintea mea, şi mă tine rob legii păcatului, care este în mădularele mele.
O, nenorocitul de mine! Cine mă va izbăvi de acest trup de moarte?…”
crezi , oare , ca el isi considera trupul sfant , si apoi sa spuna ca este “trup de moarte , rob legii pacatului ” ? !!
Atunci ce putem spune noi despre niste biete ramasite pamantesti…
februarie 1st, 2010 at 00:40
ungreiere :
De ce a înviat mortul atigându-se de “rămăşiţele cum spui dumneata ale prorocului Elisei…?
februarie 1st, 2010 at 00:41
Unde este trupul lui prorocului Ilie..,dar a lui Enoh…?
februarie 1st, 2010 at 00:45
Omul ..,Trup,Suflet Duh,este făcut pt. moarte..,?
Ilie şi Enoh..,şi ei au moştenit “umanitatea lui Adam..,dar au zburat cu trupurile la cer…,
Sau nu poţi crede asta..,
Omul poate orice..,dar e împiedecat de păcat…,
Să trăim o viaţă fără de păcat..,cu siguranţă se marii credinţa noastră..,
februarie 1st, 2010 at 00:47
“Ilie era un om supus aceloraşi slăbiciuni ca şi noi”
februarie 1st, 2010 at 00:49
Şi unde e trupul lui Ilie…,?
februarie 1st, 2010 at 00:50
Unde e trupul lui Moise…?
februarie 1st, 2010 at 00:50
Iar faptul ca Enoh a fost “mutat” de pe Pamant nu te face sa stii “metoda” prin care a fost mutat.
Eu cred ca a primit trupul cel nou , nesupus putrezirii.
februarie 1st, 2010 at 00:51
Unde trupul Fecioarei Maria…?
februarie 1st, 2010 at 00:56
Dragă..,am mai scris..!Înfierea.. Romani 8.23 este Răscumpărarea trupului pe care dumneata ..,”le numeşti rămăşiţe..”
Ori pt. cei ce şi-au sfinţit viaţa..,acestea nu sunt rămăşiţe..,ci trupuri sfinţite..,cu mari puteri..,vezi Elisei..,
februarie 1st, 2010 at 00:57
Crezi ca a mai existat vreun alt om in afara de Domnul Isus , care sa fie fara de pacat ?
Si daca toti au pacatuit si trupul a devenit muritor , atunci cum ar putea carnea (trupul) sa fie sfanta ?
Sfintita , da (prin credinta), dar nu sfanta.
Putrezirea nu poate fi sfanta.
februarie 1st, 2010 at 00:57
Dacă eu nu pot să-mi sfinţesc trupul..,pt. că “nu vreau..”.
Asta nu înseamnă că nu există trupuri sfinte..,
februarie 1st, 2010 at 01:00
Toţi au păcătuit..,dar ilie şi enoh au zburat la cer
februarie 1st, 2010 at 01:02
Cand femeia bolnava s-a atins de haina Domnului Isus si s-a vindecat , asta nu inseamna ca haina avea puteri miraculoase sau ca era sfanta prin materialul din care era facuta !!!
februarie 1st, 2010 at 01:04
Celui ce crede toate-i sunt cu putinţă..,
Dar pt. cel ce nu crede..,toate argumentele nu-i sunt de folos..,eventual 380 volţi pt. a se trezi..,sau mă rog “electocuta..”,pt. că a hulit.
februarie 1st, 2010 at 01:05
Stiu ca e greu sa renunti la unele convingeri …
Dar Sfant este Unul Singur , care merita inchinare :
Domnul Dumnezeu.
Nici un sfant nici Fecioara Maria , nici Ilie , Nici Enoh.
Acestia au primit rasplata in ceruri.
februarie 1st, 2010 at 01:06
Deci pana la urma sustii ca haina era sfanta ?
februarie 1st, 2010 at 01:06
Ce înţelegi dumneata prin “sfânt”…?
februarie 1st, 2010 at 01:08
Cine face sfinţirea…?
februarie 1st, 2010 at 01:12
Chiar şi umbra lui Petru vindeca bolnavii..,la fel şi sorţurile pe care le atingea Pavel..,
Dumneata nu conoşti scriptura…?
februarie 1st, 2010 at 01:15
Eu niciodată nu am spus alceva înafară de faptul că este unul singur Dumnezeu..,vrednic de închinare (adorare)..,
Cum de ai ajuns dumneata la altă concluzie..?
februarie 1st, 2010 at 01:22
Problema ramane aici :
poate fi ceva sfant , in afara de Domnul Dumnezeu?
Eu cred ca nu.
Iar daca Dumnezeu vrea sa sfinteasca ceva , El poate sa o faca , cu un anumit scop .Lucrul acela devine sfintit dar nu este un “material” sfant !
Faptul ca cineva s-a atins de niste moaste la un moment dat , asta nu face toate moastele sfinte ,asa cum nici umbra lui Pavel sau haina Domnului Isus nu erau sfinte ci :
Sfant este Domnul Isus.
Toate minunile se produc prin credinta si prin Puterea Lui Dumnezeu.
Cat despre mijloace , pot fi diverse …dupa Voia Domnului.
februarie 1st, 2010 at 01:30
Dragul meu trebuie să-ţi spun confuzia..,în care persişti dumneata şi nu eşti singurul..,
Chiar dacă nu o să-ţi placă…
-
Dacă observi..,eu fac distincţie clară între “fiinţa,esenţa,substanţa,divină cum vrei să-i spui..,care este inaccesibilă omului…,
Şi lucrările (Energiile divine) Persoanei divine accesibile omului…,-
Dumneata te raportezi la Dumnezeu numai în inaccesibilitatea “necunoştibilă..” din fiinţa divină…,de aici greutatea de a înţelege ..,şi uimirea faţă de ceeace eu vorbesc…,-
februarie 1st, 2010 at 01:31
Despre inchinare(adorare) am pomenit pentru ca este stiut faptul ca multi oameni se inchina unor lucruri sau persoane despre care cred ca sunt sfinte , deci au puteri miraculoase si uita adevarata tinta a inchinarii , pe Cel Sfant , Domnul Dumnezeu.
februarie 1st, 2010 at 01:35
Dumnezeu..,are fiinţă care e “necunoştibilă..”
Dar Dumnezeu..,este şi persoană (ipostas),care poate fi cunoscut..,
Până aceste lucruri nu ne sunt clare..,vorbim limbi diferite…!
februarie 1st, 2010 at 01:41
Dragă..,eu nu sunt ortodox..,dar trebuie făcută o distincţie clară între închinare care e numai pt. Dumnezeu.
Singurul care mântuieşte..,
Şi venerare..,pt. sfinţi,supravenerare pt. Maica Domnului..,nu e treaba noastră că unii confundă închinarea cu venerarea..,
Dar dogmatic ortodox este aşa cum a spus..,
Dacă trăim pt. înviere..,atunci e loc pt. toţi acolo..,de ce să scoatem noi pe cineva afară…?
februarie 1st, 2010 at 01:43
Ok .
Atunci , daca unii pot ajunge la un nivel de cunoastere asa de adanc , presupunand ca detin informatii corecte , si atat de pretioase pentru orice crestin , cat de greu sau complicat poate fi sa le impartaseasca si celorlalti ?
Fara nici un fel de ironie… !
februarie 1st, 2010 at 01:43
Bine..,
Roagă-te..şi fă ce vrei…!
februarie 1st, 2010 at 01:44
Nu vreau sa scoatem pe nimeni afara , dar nici sa-i lasam sa se piarda !!!
februarie 1st, 2010 at 01:52
Eu asa stiu: ca Bunul Dumnezeu a facut Biblia pentru orice om .
Mesajul transmis este foarte simplu.
Cine il complica , si despica firul in patru , pana nu se mai intelege nimic , o face spre pierzarea multora.
Dumnezeu este Sfant !
si…vorba autorului , in articolul prezentat :
” cat despre moaste la temelia bisericii noastre, noi nu avem nevoie de oase de morti la temelie, deoarece Il avem pe Domnul Isus care este viu” !
februarie 1st, 2010 at 01:53
Dragă..,pământul întreg este oaia pierdută (rătăcită),din cele 99 de oi din înfinitul lui Dumnezeu.(sf.p)
-
Pe de altă parte nimeni nu se va pierde..,
Numai aceea care vor acest lucru..,
februarie 3rd, 2010 at 19:51
R.62.Tilea Marinel : te rog sa citesti cu rabdare urmatorul text biblic: Ioan 9:13-41.”Au adus la Farisei pe cel ce fusese orb mai inainte.Si era o zi de Sabat,cand facuse Isus tina,si-i deschisese ochii.Din nou,Fariseii l-au intrebat si ei cum si-a capatat vederea.Si el le-a zis: ” Mi-a pus tina pe ochi,m’am spalat si vad.” Atunci unii din Farisei au inceput sa zica: ” Omul acesta nu vine de la Dumnezeu,pentruca nu tine Sabatul.” Altii ziceau:”Cum poate un om pacatos sa faca asemenea semne?” Si era dezbinare intre ei. Iarasi au intrebat pe orb : ” Tu ce zici despre El,in privinta faptului ca ti-a deschis ochii ?” ” Este un proroc”, le-a raspuns el. Iudeii n’au crezut ca fusese orb si ca isi capatase vederea, pana n’au chiemat pe parintii lui. Si cand i-au venit parintii i-au intrebat:” Acesta este fiul vostru, care spuneti ca s’a nascut orb? Cum dar vede acum?” Drept raspuns, parintii lui au zis: “Stim ca acesta este fiul nostru,si ca s’a nascut orb. Dar cum vede acum,sau cine i’a deschis ochii, nu stim. Intrebati-l pe el;este in varsta,el singur poate vorbi despre ce-l priveste.”Parintii lui au zis aceste lucruri, pentru ca se temeau de Iudei; caci iudeii hotarasera acum ca,daca Isus ese Hristosul, sa fie dat afara din sinagoga. De aceea au zis parintii lui:” Este in varsta,intrebati-l pe el.”Fariseii au chiemat a doua oara pe omul care fusese orb, si i-au zis:”Da slava lui Dumnezeu: noi stim ca omul acesta este un pacatos.” El a raspuns:”Daca este un pacastos,nu stiu;eu una stiu:ca eram orb,si acum vad.” Iaras l-au intrebat:” Ce ti-a facut?Cum ti-a deschis ochii?”
“Acum v’am spus”,le-a raspuns el,” si n’ati ascultat.Pentruce voiti sa mai auziti inca o data ? Doar n’ati vrea sa va faceti si voi ucenicii Lui!” Ei l-au ocarat, si i-au zis:” Tu esti ucenicul Lui; noi santem ucenicii lui Moise.Stim ca Dumnezeu a vorbit lui Moise, dar acesta nu stim de unde este.” “Aici este mirarea”, le-a raspuns omul acesta, “ca voi nu stiti de unde este, si totusi El mi-a deschis ochii.Stim ca Dumnezeu n’asculta pe pacatosi; ci, daca este cineva temator de Dumnezeu si face voia Lui,pe acela il asculta .De cand este lumea,nu s’a auzit sa fi deschis cineva ochii unui orb din nastere. Daca omul acesta n’ar veni de la Dumnezeu,n’ar putea face nimic.” “Tu esti nascut cu totul in pacat”, i-au raspuns ei, “si vrei sa ne inveti pe noi?” Si l-au dat afara.
Isus a auzit ca l-au dat afara; si, cand l-a gasit ,i-a zis: “Crezi tu in Fiul lui Dumnezeu?” El a raspuns:”Si cine este,Doamne, ca sa cred in El? ” “L-ai si vazut”,i-a zis Isus, ” si cel care vorbeste cu tine, Acela este.”
“Cred Doamne”, i-a zis el; si I s’a inchinat. Apoi Isus a zis: ” EU AM VENIT IN LUMEA ACEASTA PENTRU JUDECATA :CA CEI CE NU VAD SA VADA ,SI CEI CE VAD, SA AJUNGA ORBI.” Unii din Fariseii cari erau langa El, cand au auzit aceste vorbe,I-au zis:” Doar n’om fi si noi orbi !” “DACA ATI FI ORBI” le-a raspuns Isus,”N-ATI AVEA PACAT;DAR ACUM ZICETI: “VEDEM.” TOCMAI DE ACEEA ,PACATUL VOSTRU RAMANE.” Vezi Marinel, uneori ravna si stradania ta isi gasesc zadarnicia ,si nu trebue sa te tulburi ori sa te miri.Multi chiemati ,putini alesi.Datoria noastra ramane sa spunem si sa propovaduim Adevarul si nicidecum sa fraternizam cu pacatul orbirii. Liberul arbitru ramane iar in paralel si prorociile se implinesc, iota cu iota . Talharul din dreapta Sfintei Cruci l-a mustrat pe talharul aflat in stanga ei.A primit el mustrarea ??!!.Si azi, ca si atunci ,lumea este plina de talhari.Cine era prezent la disputa lor,cine se afala tintuit in piroane ,intre ei,??!!.”. MANTUITORUL IN PERSOANA !.La un pas de mantuire ,cu ochii deschisi spre Isus ,a ramas orb !. Deci esenta cuvintelor talharului din dreapta,pe care le cunoastem cu totii,atat atitudinea cat si cuvintele lui ,desi lipsite de educatie si doctrina teologica, au fost si raman un indreptar si o sabie cu doua taisuri.Iar el,talharul fara fapte vrednice de pocainta ,triumfator,pasind alaturi de REGELE MESIA ,a intrat in RAI !. Aceasta sabie a simplitatii ADEVARULUI,vine si loveste direct in bagajul tuturor invataturilor filosofice si teologice ,in mormanele de carti, de manuale,de tratate,de interminabile disecari si segmentari scripturale !. O sabie ascutita,cu doua taisuri, ce separa Adevarul de minciuna si prefacatorie !. SINGURA, DRAGOSTEA LUI ISUS ,scoasa de sub obrocul intunecos ,ramane o candela vie si stralucitoare ,sa lumineze calea celor ce inca mai orbecaesc foarte aproape de poala Crucii din Golgota, dar intunecati de indoctrinare !