Un destin curmat: Mădălina Manole
Nu este înţelept să preferăm moartea, moartea îngrozitoare şi rece, cu eterna ei tăcere, oricărei suferinţe fizice sau morale care o poate întârzia – sunt cuvintele belgianului Maurice Maeterlinck, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în anul 1911.
Trebuia să încep într-un fel. Sunt eseuri pe care e mai greu sa le începi decât să le finalizezi. Acesta e unul dintre ele. Maeterlinck, un autor puţin cunoscut în România, mă ajută să introduc sinuciderea Mădălinei Manole. Mass-media vuieşte zilele acestea, iar psihologii se întrec în studii de caz. Toată lumea îşi dă cu părerea, toată lumea ştie de ce… Stă în spiritul nostru mioritic să dezlegăm mistere şi să elogiem postum. Stăm mai rău cu aprecierile din timpul vieţii şi cu lucrurile simple dar care se cer făcute.
O voce (prea) timidă care parcă nici nu se aude în legătură cu dispariţia Mădălinei este cea a Bisericii. Dar care Biserică? – ar fi o întrebare. Teologia are multe de spus în legătură cu viaţa şi moartea, chiar mult mai mult decât alte ştiinţe. Unde sunt purtătorii ei de cuvânt? Oare străjerii ei se lasă prinşi de val, de sentimentalisme fluctuante, uitând că totuşi suicidul rămâne suicid indiferent de personaj?! Ştiu, o parte din istoria noastră se clădeşte pe (sic!) sinuciderea lui Decebal, pe care am transformat-o într-un act de bravură. Mai ştiu că stă în firea noastră să detestăm într-atât neatârnarea încât să preferăm curmarea vieţii cu propriile mâini. Dar totuşi, gestul fatal al Mădălinei poate fi citit şi prin prisma unui semnal de alarmă.
Cuvântul lui Dumnezeu promovează de la Genesa până la Apocalipsa ceea ce teologii numesc: sacralitatea vieţii. Aceasta sacralitate a vieţii nu rezidă din viaţa însăşi, ci din Dătătorul ei. Este, mai tehnic, o sacralitate imputată. Atâta vreme cât credem că viaţa este produsul exclusiv al lui Dumnezeu, iar omul a fost modelat de El; atunci este normal să credem că ea are valoare. Urmând aceeaşi logică, are dreptul să se atingă de viaţă, doar Cel ce a generat-o (lupta împotriva avortului şi a eutanasiei sunt cele mai bune exemple). Acum, inversând raţionamentul, oricine se atinge de viaţa dată de Dumnezeu comite un sacrilegiu (asemnător cu pângărirea lucrurilor din Cortul Întânirii). Suferinţa – fizica sau morală – este, în acest caz, suportabilă chiar dacă nu face altceva decât să amâne moartea. Sinucigaşul îşi refuză într-un fel această amânare, se pripeşte, se încrâncenă fatal.
Un alt adevăr axiologic: libera alegere nu înseamnă întodeauna şi justa alegere. Ni se spune recurent de două zile încoace: Aşa a decis Mădălina… să nu ne pronunţăm; să nu o judecăm, era dreptul ei. Desigur, Mădălina a decis pentru că Mădălina a avut liberul arbitru asemenea oricărui om, doar că a decide nu înseamnă automat şi a decide corect. A ne ascunde în spatele liberului arbitru exercitat greşit mi se pare a fi o inepţie dureroasă. Din nefericire a decis atât de greşit, copleşitor de greşit. Cum poţi să ai dreptul asupra unui lucru ce nu-ţi aparţine?! Noi avem viaţa pentru că ni s-a dat, nu ne-am confecţionat-o noi. Tocmai de aceea ea este inviolabilă, iar aici crima şi sinuciderea sunt în aceeaşi categorie.
Nimeni nu-şi decide naşterea, cum ar putea să îşi decidă moartea?! Aş vrea să exploatăm înţelept subiectul… şi aşa dureros. Este tardiv să spunem ce ar fi trebuit să facă Mădălina ca să nu ajungă aici. Mai bine am încerca câteva recomandări pentru noi, cei rămaşi în viaţă. Vor spune ceva despre zile, încercări şi moarte. Aşadar, zilele trebuie trăite toate. Nu pe alese, nu doar o parte, nu cu selecţie arbitrară. Fiecare e o parte a cadoului numit viaţă. Încercările trebuie acceptate în mod integral. Cuantificarea lor nu este sarcina noastră. Nu noi decidem câte, când şi (mai ales) cu ce intensitate. O relaţie vie cu Dumnezeu ne va ajuta să primim şi răul, precum binele. În fine, moartea trebuie abordată cu demnitate. A ţi-o induce nu e un act de curaj, ci mai degrabă o falsă bărbăţie. Oricum ar fi, oricând s-ar întâmpla şi orice am simţi, moartea trebuie acceptată ca pe o închidere a cercului. Ea ne fasonează existenţa umană şi-i dă rotunjimea finală. Dacă trăim cu Dumnezeu fiecare zi, moartea nu este decât o trecere spre veşnicie. O veşnicie împreună cu El!
Ne putem cutremura în faţa sinuciderii, mai ales când un persoanj cunoscut i-a căzut victimă. Putem, creştineşte, compătimi familia rămasă în urmă. Ne putem înfrigura (în mijlocul caniculei!) la gândul că un băieţel drăguţ nu-şi va mai vedea mama. Putem suspina alături de părinţii Mădălinei şi de soţul ei. Drama este cu atât mai cumplită cu cât moartea nu s-a consumat în naturaleţea ei. Dar totuşi, putem şi învăţa multe lucruri. Putem învăţa – prin tragismul evenimentului – că nu te poţi juca cu viaţa. Că uneori e mult prea greu de dus (viaţa) de unul singur. Că abandonarea vieţii (prin credinţă) în mâna lui Dumnezeu este singura soluţie salvatoare. Să o apucăm, aşadar, şi să păşim încrezători înainte.
- Ghita Mocan
- Vizualizări: 3147
- Comentarii: 84
- Categorie: Revista
- Tipareste
- Trimite Prietenilor


(5 vot(uri), medie: 4.6 din 5)
























iulie 15th, 2010 at 17:06
Post partum depression .
iulie 15th, 2010 at 19:18
Bun comentariul, sau necrologul!
Totusi ma gandesc ca trebuie sa fi fost tare nefericita si sa se fii simtit tare singura in mijlocul familiei de a renuntat la tot, inclusiv la copilul ei!
iulie 15th, 2010 at 20:10
Sinuciderea este un gind demonic , care odata acceptat in minte poate ajunge in inima si apoi poate urma infaptuirea .
Aceasta femeie fara Dumnezeu , care alerga dupa slava lumii si-a gasit sfirsitul intr-un mod rusinos , exact ca si fostul imparat Saul din Vechiul Testament .
iulie 15th, 2010 at 20:50
Dumnezeu so ierte pentru asa un gest necugetat.Cate odata,sau la uni oameni mai des depresia sau mai corect spus departare de la Dumnezeu,duce la acapararea omului de catre vrajmas si cum sa nul prinda pe om daca la tot pasu ai piedici,daca uni oameni au ca tel in viatza doar sa te determine sa inchei socotelile cu viatza,sa nuti dea voie nici macar sa respiri sau sa visezi.Oricat teai face ca nu vezi raul de langa tine,nu se poate tu te rogi si el te inteapa,;vasul pretios;pe care Dumnezeu la facutdevine plin de venin,tu iei pastile dedepresie si el te impinge in pacat de uiti de tot si-ti vine sa le iei pe toate odata ,mai bine langa Dumnezeu decat aici,daca te mai primeste si uite asa pierzi mantuire .Pace va doresc.
iulie 15th, 2010 at 23:45
@Remus: vad ca ai cunostinte biblice temenice.. dar nu asocia pe saul cu madalina. ca n-au prea multe in comun. si vezi ca in contextul comentariului tau mintea e totuna cu inima…
iulie 16th, 2010 at 00:29
Dar daca a fost ucisa de sot ? .O femeie nu lasa copiii pe seama altora.
iulie 16th, 2010 at 06:12
Madalina, era foarte, foarte sensibila, dorinta ei neimplinita cu barbatul care a iubit-o si cel pe care ea l-a iubit cu adevarat de a avea un copil,a determinat-o sa ia decizii pripite.
In final a avut un copil, dar moartea fostului sot(cel care o suna zilnic si o sustinea in tot ce facea),a fost inceputul sfarsitului ei.
Madalina , arenuntat la tot pentru a fi cu el.
Imi pare rau pentru copilasul ei, sper ca tatal lui sa aiba grija de el.
iulie 16th, 2010 at 08:49
Sa o lasam in grija cui trebuie. Si sa ii dorim copilului alinare si mangaiere.
iulie 16th, 2010 at 13:52
S-a spus ca Madalina era bolnava psihic, de aceea a savarsit suicidul. Unii s-au aratat chiar iritati de ce Biserica nu ii face slujba obisnuita, ca oricarui bolnav. Sa presupunem ca asa bolnava, in loc sa se omoare pe ea ar fi omorat copilul sau. Tot crima, nu? Cum ar fi catalogat oamenii gestul ei? Personal, nu cred ca s-ar fi gasit vreo scuza pt ea. Atunci de ce Dumnezeul cel Sfant ar primi in cerul Sau tot atat de sfant, aceste “rebuturi”? Suna dur, dar e realitate. Dumnezeu este deopotriva iubitor si drept. Nu inteleg de ce in asemenea cazuri suntem atat de permisivi cu pacatul, creind iluzia ca daca alegem singuri cand sa ne incheiem viata vom canta cu ingerii in Ceruri?
iulie 16th, 2010 at 16:38
eu cred ca a gresit si a baut ce n-a vrut
iulie 16th, 2010 at 16:42
Felicitari pentru articol, de altfel un text de mare trebuinta in peisajul evanghelic si nu numai.
iulie 16th, 2010 at 20:44
alex 5 ,
mintea si inima sint doua incaperi separate . Intre ele exista un culoar de circulatie , insa nu tot ce vine in minte ajunge si in inima , afara numai daca se deschide usa de la culoarul spre inima .
Si ca un exemplu din Noul Testament : atunci cind ucenicii i-au spus Domnului Isus cu privire la ” coborirea focului ” peste cetatea care nu l-a primit , ma indoiesc ca acest lucru izvora din inima lor . A fost doar o insufletire de moment la nivelul inimii , a satanei care era in preajma ucenicilor .
iulie 16th, 2010 at 20:47
Culuarul este un bulevard intre doua incaperi goale .
iulie 16th, 2010 at 20:48
mariana
despre ce rebuturi vorbesti?
iulie 16th, 2010 at 20:49
Eu cred ca a fost ajutata sa bea ceva ce nu a vrut.
si cum de au stiut specialisti imediat cata otrava a baut ? . Un examen toxicologic adevarat poate dura pana la doua saptamani.
iulie 16th, 2010 at 20:50
cel putin 2 saptamani.
iulie 16th, 2010 at 20:52
o “prietena “, deja s-a interesat daca copilul poate fi adoptat!!
iulie 17th, 2010 at 13:27
Una din poruncile lui Dumnezeu este ,, SA NU UCIZI” , crima este un lucru tragic si foarte rau , si e cu atat mai rau cu cat victima este propria persoana . Daca atunci cand ucizi pe altcineva poti cat de cat sa rezolvi problema prin pocainta (chiar daca nu poti sa invii victima pe care ai omorat-o) , in cazul in care te ucizi pe tine insuti nu mai poti face nimic , nu mai ai cum sa te pocaiesti , numai ai cand.
Nu trebuie sa o condamnam pe Madalina Manole ca persoana asta e treaba lui Dumnezeu , EL o va judeca dupa dreptatea LUI. Trebuie totusi condamnat si judecat gestul ei , fapta in sine.
Si sa invatam din experienta ei iar atunci cand avem probleme si necazuri sa ne indreptam dupa ajutor la Dumnezeu si la oamenii credinciosi care au talentul de a-i ajuta pe ceilalti(crestini mai maturi in credinta , psihologi crestini).
Deasemenea nu trebuie sa devenim mandri din cauza talentelor noastre , pt. ca atunci cand vom pierde acest talent sau nu vom mai fi la fel de apreciati de ceilalti sa nu cadem in depresie. Trebuie sa ne multumin cu ce avem si cat avem(talente , intelepciune, frumusete fizica) si sa nu intram in depresie pt. ca altii au mai mult ca noi sau pt. ca avem impresia ca nu suntem buni de nimic. Adesea cel rau se foloseste de invidie sau nemultumirea de propria persoana pt. a incerca sa ne doboare psihologic. Asa s-a intamplat si cu Madalina Manole , era nemultumita de fizicul ei , credea ca nu e suficient de ,,frumoasa” , ca e un ,,rebut uman”(sau asa zic cei de la televiziuni ca ar fi scris in mesajul catre sotul ei) . Pentru ea valoarea proprie consta exclusiv in ceeace se vede , in aspectul fizic exterior adica in ceva ce poseda la nivele fizic . In momentul in care cel rau a convins-o ca e un ,,rebut” s-a sinucis pt. ca pt. ea scopul vietii consta in aprecierea exteriorului , in exaltarea aspectului ei fizic , in sentimentul ca ea este ,,frumoasa” si populara si mare vedeta , in momentul in care a ajuns sa creada ca a pierdut aceste lucruri s-a sinucis , pt. ca scopul vietii ei consta in acele lucruri care credea ea ca determina un om sa Nu fie un ,,rebut”. In momentul in care aceste lucruri le-a pierdut sau si-a imaginat ca le-a pierdut , s-a sinucis , nu mai avea niciun scop pt. care sa traiasca. Sotul si copilul nu au fost motive suficiente pt. a-si dori sa traiasca.
Un alt motiv al sinuciderii , zic unii prieteni de ai ei , fosti sau actuali cantareti , este acela ca era suparata ca lumea nu mai asculta cantecele ei si nu mai vine in numar mare la concertele ei ca pe vremuri( in anii 90). Dar in mesajul de adio scris pe mobil acest motiv nu apare ci doar cel legat de aspectul fizic , nemultumirea legata de trupul ei.
Oricum cazuri asemanatoare cu ale ei nu sunt unice. In anii 30 , mai ales in 1929 in zilele care au urmat Crahului de pe Bursa de la Wall Street din New York(SUA) , eveniment ce a declansat Marea criza economica din perioada interbelica, multi oameni de afaceri americani si jucatori de la bursa s-au sinucis aruncandu-se de la etajele zgarie norilor. Au facut acest lucru pt. ca si-au pierdut toate economiile si nu suportau ,,rusinea” de a fi saraci dupa ce au fost mari milionari . Le era rusine sa mearga sa stea la coada la cantina saracilor , dupa ce o viata au mancat in restaurantele de lux din marile orase americane. Valoarea lor ca indivizi si-o masurau in milioanele de dolari din banca si in valoarea actiunilor detinute la bursa. Cand aceste lucruri s-au evaporat a disparut si scopul pt. care traiau. Nu mai aveau bani , deci numai erau laudati si lingusiti de toata lumea , prin urmare numai aveau niciun motiv sa traiasca. Nu i-a interesat ca lasa in urma o familie care va suferi.
iulie 17th, 2010 at 21:51
Stiu ca ce este inaltat intre oameni, este o uriciune inaintea lui Dumnezeu (Luc. 16:15)
iulie 18th, 2010 at 17:32
Frati desavarsiti si care cunoasteti asa de bine Biblia va rog sa cititi si ce scrie la Ioan 8:7 – “cine dintre voi este fara pacat sa arunce cu piatra in ea”;
si la Iacov 2:13 – “caci judecata este fara mila pentru cel ce n-a avut mila, dar mila biruieste judecata”
iulie 19th, 2010 at 09:18
Felicitari pentru articol. Sinuciderea este un pacat. Mediatizarea prea mare nu face bine. Regretele tardive nu mai ajuta prea mult, desi imi pare enorm de rau pentru orice veste de acest gen, iar despre Madalina am urmarit stiri si dezbateri, multe la numar. Ce e mai trist ca cifrele sunt alarmante la nivelul anului 2009,in materie de sinucideri, si daca nu se va intampla ceva 2010 nu pare a fi mult mai stralucit.Un psiholog a spus ca preotii pot sa ajute dar nu sa dea solutii. Pastorii, consilierii spirituali, si toti credinciosii au in fata o mare provocare, de a tine piept acestui atac demonic cu deznodamant atat de tragic, si cred ca trebuie mare atentie, de-acum in prevenirea acestui gest ultim, necugetat, care din pacate si-a facut aparitia si in randul credinciosilor.
iulie 19th, 2010 at 10:06
Noi nu putem face diferenta intre suicid si omor pentru ca nu am fost martori. Eu am dubii sriose in cazul Madalinei. Cum poate sa inghita cineva 400 ml de otrava atat de puternica incat doar un ml te poate omori? Adica bea biata fata un pahar pana la fund apoi, tacticoasa isi mai toarna unul si bea 150 ml.
Mi se pare cusuta cu ata alba.
L-a iubit pe primul sot? As! Urat era , batran era. Apoi l-a parasit. Cat a fost cu el a ajuns foarte cunoscuta. Deci hai sa nu inventam povesti de dragoste care pot fi numite oricum altcumva.
Colegii de breasla au respins in unanimitate ideea suicidului. Eu cred ca cea mai plauzibila ar fi fost ideea ca s-ar fi hotarat sa renunte si la cel de-al doilea sot dupa ce a obtinut si copilul pe care si l-a dorit atat, dar acesta s-ar putea sa nu mai fi fost la fel de ingaduitor ca primul.
Madalina avea o lovitura puternica de la cazatura, dar nu o cazatura care sa fi putut sa ii provoace moartea. Atunci era numai bine sa ii torni niste “pesticid” pe gat pentru ca ea nu se putea opune, deci nu puteau ramane urme de violenta pe trupul ei. Bietul criminal nu stia insa ca acolo nu se afla un oarecare pesticid ci una dintre cele mai puternice otrave. Asa ca, din prea mult zel, a turnat pe gatul victimei cat a putut.
Daca am avea criminalisti buni si daca s-ar vrea rezolvarea cazului, s-ar putea sa ne surprinda rezultatele.
iulie 19th, 2010 at 19:46
Actul de sinicidere este normal pentru cel lipsit de credinta. Cel care si-a predat viata lui Hristos considera acest act incompatibil cu sistemul de valori crestine . Crestinul lumesc , firesc ,cel care nu traieste dupa indemnurile Duhului poate sa ajunga la disperare .
Sinuciderea nu este un act individual , adica individul nu este capabil de acest act fara sa fie ajutat de cei care-l inconjoara.
O femeie mi-a spus ca ,timp de doi ani nu a avut curajul sa se uite in oglinda datorita faptului ca sotul o” complimenta “cu cavantul urata .Mersul la vrajitor , cititul horoscopului , yoga, aromoterapia sunt forme prin care duhurile rele au acces la mintea si sufletul omului care nu este inradacinat in Hristos.
iulie 19th, 2010 at 21:19
@gabriela
ce facem cu tentativa din iunie?
iulie 19th, 2010 at 22:45
mircea 12 ,
vezi ca uneori te dai cam destept . De unde ai scos-o tu ca : culoarul este un bulevard dintre doua incaperi goale ? Mintea si inima nu sint incaperi goale , ci fiecare are in visterie ce agoniseste . Acolo exista ceva : mai mult sau mai putin , mai bun sau mai rau .
iulie 20th, 2010 at 09:20
S-ar putea sa fie totusi sinucidere, dar eu una chiar nu pot sa imi imaginez o persoana care poate bea pe nerasuflate atat de mult lichid de un gust oribil si cu un miros patrunzator.
iulie 20th, 2010 at 09:26
S-ar putea ca prima tentativa, mai mult de forma, sa fi fost folosita tot de criminal. Atunci a incercat sa sperie. Probabil avea probleme mari cu sotul ei si incerca sa il determine sa ii pese mai mult de ea.
Sau s-ar putea sa se fi enervat ca nici de ziua ei nu i-a indeplinit vreun moft sau a suparat-o intr-un fel si s-a purtat atat de violent cu ea insusi, fara sa se gandeasca.
Oricum e dubios cum in noaptea dinainte zilei ei de nastere se afla in casa lor soacra Madalinei, si nu mama sau tatal ei. Apoi am citit ca parintii ei au aflat de moartea ei de la tv pentru ca preaiubitul ei sot nici nu s-a sinchisit sa le dea un telefon.
Trsit e ca o femeie atat de frumoasa nu a putut trai langa un barbat care sa o iubeasca si pe care sa il iubeasca, asa cum multa lume traieste. Si mai trsit decat toate e ca s-a lasat orbita de lumina reflectoarelor si nu a ajuns sa Il cunoasca pe Dumnezeu.
iulie 20th, 2010 at 09:27
Scuze pentru gresala de tiparire; am vrut sa scriu “trist”
iulie 20th, 2010 at 09:53
LASATI-O IN PACE!
iulie 20th, 2010 at 11:32
Nu va mai agitati ca o baba batrina . Domnul Isus a spus : Daca nu va pocaiti , toti ve-ti pieri la fel . Unde vreti voi sa ajunga un om care traieste in pacat ? Mai ales ca unul din pacatele acestei femei era cel de preacurvie in care traia cu cel de-al doilea ” barbat ” , care de fapt nu era barbatul ei . Sau ati uitat de , desfriul demonic care exista in viata celor mai multe ” vedete de televiziune ” ?
iulie 20th, 2010 at 12:06
Voi, fericitilor, ce n-ati cunoscut depresia in toata oroarea ei, credeti ca nu e posibil ca in acel moment ea sa nu mai fi fost “ea’? Si-mi vine in minte replica unei persoane: Si-a dat viata diavolului! Dar acea fiinta are inima plina de venin si a starnit multe lacrimi cu rautatea limbii ei. Nu cred ca atunci cand “toaca” pe cineva isi preda viata Domnului… Si atunci, cui? Ne cutremuram si… ne rugam. Ca nu cu un singur duh ne luptam in asta lume.
iulie 20th, 2010 at 14:21
Deavolul este un oportunist ce vaneaza in permanenta fiecare moment de slabiciune din viata oamenilor.Nasterea din nou produce lumina ,deschidrerea ochilor spre aceasta REALITATE.
Pentru cel ce s-a predat in mana protectoare a lui Dumnezeu si accepta sa paseasca pe Calea Ingusta,accepta salvarea oferita prin moartea si sangele lui Isus Cristos,el devine o fiinta noua,plina de intelepciune,avand vederea cat si gandirea limpezite miraculos.El ori ea ,se insanatoseaza, devin puternici, imuni, victoriosi si…refractari la soaptele ispititorului !.Mai mult,uns si acoperit de scutul si platosa puterii Duhului Sfant, esti in masura sa ajuti si sa insufli speranta, putere si credinta si celor din jur.In final,poti afirma foarte articulat, ca depresia si efectele ei cronice, sant mult mai mult decat doar o boala. Pacat ca Madalina nu a cautat un prieten adevarat ,care sa-i deschida ochii ,sa o indrume spre lumina !.
iulie 20th, 2010 at 15:13
Remus, Madalina Manole nu era mai pacatoasa decat tine, si nici tu mai bun ca ea. Iar pocaitii nu au nici-un merit fata de oamenii din lume, vedete sau nu.
Toti ne-am abatut si am ajuns niste nemernici.
iulie 20th, 2010 at 15:15
In locul atitudinii de superioritate, uite aia ce pacatoasa si ce bun sunt eu, o atitudine de mila si compasiune pentru un suflet pierdut pentru totdeauna, e mai potrivita, e crestineasca.
iulie 20th, 2010 at 15:17
Faptul ca suntem salvati nu e meritul nostru, caci ce lucru avem fara sa il fii primit?
Deci sa ne temem si sa ne smerim, caci oricand putem cadea din har prin aroganta.
iulie 20th, 2010 at 15:32
Madalina Manole, a fost o fata (femeie) foarte, foarte cuminte.
iulie 20th, 2010 at 16:47
…care a trait o viata futila ,goalita de cele mai esentiale valori .
iulie 20th, 2010 at 18:53
33.carmen. Intre f.f. cuminte si cu-minte ,se afla o linitza, un spatiu si….. o diferenta !.
iulie 20th, 2010 at 21:27
ana-maria 31,32 ,
de cind ma compari tu pe mine cu o femeie care a fost moarta in pacat si preacurva ?
iulie 20th, 2010 at 21:29
carmen 33,
daca la tine o femeie preacurva , a fost o femeie ( o fata ) cuminte , inseamna ca trebuie sa te rogi la Domnul sa-ti faca o radiografie la cap , sa vezi ce nu functioneaza bine .
iulie 22nd, 2010 at 13:17
Imi pare rau de moartea Madalinei Manole, nu cunosc in ce imprejurari s-a produs.Este regretabil faptul ca oamenii au inversat prioritatile, o persoana care se pocaieste cu adevarat si devine un ucenic al lui Dumnezeu, este marginalizata si desconsiderata de cei din jur.Prin pocainta si credinta in Isus Hristos, Mantuitorul, se produce Nasterea din nou, schimbarea totala a pacatosului.Asfel primesti pacea launtrica si stii sa deosebesti Binele de Rau. Dumnezeu sa ne ajute pe toti sa intelegem sensul vietii si datoria oricarui om pe acest pamant.
Nu este dreptul nostru, ca oameni, sa ne judecam unii pe altii, Dumnezeu este singurul judecator Drept.
Numai bucurii si pacea Lui Hristos sa ne insoteasca pe toti!
iulie 22nd, 2010 at 13:20
nu mai afisati e-mailul!
multumesc!
iulie 22nd, 2010 at 14:49
Remus, comparativ cu starea pe care o doreste Dumnezeu toti suntem o apa si-un pamant, si tu, da, esti pacatos si preacurvar, si mincinos, si egoist si mandru ca si mine de altfel si ca oricine altcineva, pentru ca toti am pacatuit.
E uluitoare infatuarea ta sa judeci pe o pacatoasa, cand si tu esti la fel.
Smereste-te caci in tine nu e nimic bun care sa iti apartina!
Orice lucru bun vine de sus de la Tatal.
Spre deosebire de ea, tu inca mai ai sanse de mantuire, sanse care iar nu sunt meritul tau ci rabdarea si harul Lui.
iulie 22nd, 2010 at 16:20
Numărul femeilor kamikaze în Irak nu conteneşte să crească.
Ce le determină însă pe acestea să devină kamikaze şi să comită astfel două păcate capitale – uciderea şi sinuciderea?
Samira Ahmed Djassin. a înrolat 80 de femei irakiene cu intenţia de a le face kamikaze ( bombe umane).A recunoscut de asemenea că a plătit pentru violul anumitor femei tocmai pentru a facilita recrutarea acestora. Potrivit spuselor sale, ar fi comandat 28 de atentate sinucigaşe pentru grupul islamist Ansar al Sunna.
Selecta în special femei ce au suferit violenţe şi agresiuni sexuale -pe lângă cele care au pierdut un soţ, un copil, un frate, mai sunt, din păcate, şi cele manipulate, condiţionate, prinse în capcană şi le convingea că singurul mod pentru răscumpararea păcatului era sacrificiul uman.
Si toate aste doar penru a implini coranul …..aceste femei nu cunosc pe Dumnezeu, dar noi care ne numim crestini facem la fel ca ele, atunci se ridica un mare semn de intrebare!!!
iulie 22nd, 2010 at 22:02
Oarecare,
O intrebare daca se permite:cum poti vindeca un om posedat?
iulie 22nd, 2010 at 23:21
ana-maria 42 ,
vezi ca faci afirmatii defaimatoare la adresa mea . Daca tu spui ca esti : preacurvara si mincinoasa , egoista si mandra , atunci ce cauti pe aici sa comentezi ? Cauta si pocaieste-te , curateste-te de pacatele in care recunosti ca zaci si vino dupa aceea sa corectezi pe altii .
iulie 22nd, 2010 at 23:48
dan 44 ,
un om posedat de unul sau mai multi demoni nu poate fi vindecat , ci eliberat . Eliberarea de demoni se face in doua forme . Unul : prin slujitori a lui Dumnezeu imputerniciti pentru aceasta lucrare . Doi : Dumnezeu poate elibera in mod direct pe un om de un demon sau mai multi , fara participarea vreunui om . Lucrarea de eliberare necesita citeva actiuni din partea celui in cauza : pocainta , marturisire de pacate , post si rugaciune .
iulie 23rd, 2010 at 09:25
@Pavel Valeria, post 43. Tocmai ai descoperit ca suntem oameni. iar crestinii nu sunt o specie separata.
iulie 23rd, 2010 at 18:33
Cum se poate pocai unul posedat ?
iulie 23rd, 2010 at 23:36
@dan #44
Despre modul in care se proceadeaza in cazul unui posedat se vorbeste destul de putin. Este mare adevar! Pasii sunt:
1. eliberare
2. vindecare
3. umplere
Cum? Recomand sa citesti Peter Horobin vol.1.2 : Vindecare prin aliberare. Asta nu pentru ca nu vreau sa dau raspuns, ci pentru ca acest subiect este putin mai complex.Oricum cel posedat in momentele de luciditate trebuia sa fie adus la punctul in care sa creada ca Isus Christos este Fiul lui Dumnezeu, si Mantuitorul Sau.Trebuie sa stie Cine il elibereaza si sa creada in El. Este foarte important!
iulie 24th, 2010 at 01:06
Dovedeste tot ce spui cu scriptura
iulie 25th, 2010 at 00:24
teo 49 ,
cind Domnul Isus a eliberat pe acel copil pe care demonul il arunca cind in foc cind in apa , acel tinar nu era lucid in acel moment si asta nu inseamna ca Domnul nu poate elibera pe cineva care nu este lucid la minte .
Apoi in principiu oamenii demonizati cei mai multi dintre ei sint oameni lucizi la minte , vorbind din punct de vedere psihic sau intelectual . Problema de luciditate se pune la nivel spiritual si nu la nivel intelectual .
iulie 25th, 2010 at 01:10
Remus @51
sunt de-acord cu tine ca Domnul poate elibera si daca persoana nu este lucida in momentul dat.
La un posedat nu putem vorbi de luciditate spirituala, sub nici o forma.
iulie 25th, 2010 at 01:15
Mircea@50
Da, intr-adevar fara suport Scriptural nu are prea mare rost sa facem teorii. Nu am apelat la trimiteri pentru ca ar lua prea mult spatiu si nu imi plac commenturile kilometrice.
iulie 25th, 2010 at 17:09
teo 52 ,
nu stiu cine esti , dar zic ca Dumnezeu sa te binecuvinteze . Cred ca ai o problema pe care nu o intelegi . Oamenii care sint morti in pacat , toti sint demonizati . Un om demonizat nu este obligatoriu sa aiba comportamente extreme .
De exemplu : ai vazut vreodata vreo prostituata vorbind la televizor ? Daca ai vazut , ai remarcat vreun comportament anormal la ea in timpul emisiunii ? Sau ai vazut vreun homosexual vorbind deasemenea la televizor ? Ai vazut tu ca el sa se aiba un comportament extrem la televizor ?
Aceste doua categorii de oameni se comporta normal , sint oameni inteligenti din punct de vedere intelectual , insa din punct de vedere spiritual ei sint morti in pacat si au in ei cel putin 7 demoni .
Poate acum intelegi cum stau lucrurile cu ” posedarea ” , care este tot una cu a avea unul sau mai multi demoni .
iulie 25th, 2010 at 20:37
Eu cred ca parerea fiecaruia in ceea ce priveste moartea Madalinei nu prea conteaza,deoarece in situatia ei se afla foarte multe femei care sunt pe punctul de a renunta la tot din cauza faptului ca au avut nesansa sa traiasca alaturi de oameni carora nu le pasa de sentimentele lor,de nevoile sau de dorintele lor si ma refer in special la cele care au un sot si copii si care sunt tratate ca niste servitoare,care au doar obligatii si indatoriri fata de toti membrii familiei,in timp ce lor nu le acorda nimeni atentie,si-mi pare rau s-o spun,dar chiar oameni care se cred pocaiti au un comportament care n-are nici o legatura cu invataturile Bibliei si o spun cu toata responsabilitatea pt. ca traiesc de 20 de ani cu un asemenea om si vad zi de zi cu ochii mei falsa bucurie si fericire cu care se lauda in fata tuturor ca sunt binecuvantati in timp ce sotiile si copiii lor sunt doar uneltele de care se folosesc pt. a-si cladi o imagine perfecta fata de oameni.Nu vreau sa judec pe nimeni,pt. ca nu am acest drept ci consider ca fiecare va da socoteala pt. faptele lui mai devreme sau mai tarziu,parerea mea este ca traind in aceasta lume,nu ai cum sa nu fii influentat in luarea unor decizii de cei din jurul tau,pacat ca Madalina nu a mai avut puterea sa lupte,o inteleg perfect si ma rog ca Dumnezeu sa aiba mila de mine si de toti cei care la un moment dat au avut gandul de a-si incheia socotelile cu viata.
iulie 25th, 2010 at 23:02
@Remus
Cred că Ana-Maria nu a fost tendenţioasă la comentul 42..,chiar dacă ar trebuii să vorbim numai în dreptul nostru.
Ideea era că unele păcate precum desfrânarea există chiar dacă nu e întrupată, ajunge să pofteşti..,precum spune Domnul Hristos…,cât despre mândrie ..,chiar cine nu e mândru…?
Pace..,
Slavă Celui ce ne-a arătat nouă Lumina !
iulie 25th, 2010 at 23:04
dan
Un posedat nu poate fi vindecat…,ci exorcizat.
iulie 26th, 2010 at 08:24
Da,dar tot tamaduire,vindecare se numeste,la cat sufera si patimeste cel in cauza de-a lungul timpului.Dupa Sfintii Parinti fiecare patima incuibata in suflet are demonul ei si cu cat patima devine mai de durata cu atat este mai greu vindecata.Una este la inceput sa tai cu bistiriul o mica buba, care poate afecta la un moment dat tot organul respectiv.Asa este si cu patima , daca te spovedesti inca de la inceput te vindeci de pacat, pacat care daca nu-l spui aduce moartea(duhovniceasca).
iulie 26th, 2010 at 10:18
@monica
Cu siguranţă fiecare dintre noi avem nevoie de mila lui Dumnezeu..,
Nu eşti singura pe aici cu probleme..,fie cu soţul,soţia sau părinţii chiar şi cu copii..,
Pe om dacă-l cauţi de bun, de bun îl găseşti iar dacă de rău îl cauţi şi de rău îl găseşti.
Ce faci te face..,
Totuşi nu ne putem rezolva problemele singuri ..,fără Dumnezeu,-ajungem precum Mădălina.
În spatele oricărui gând e un duh..,acolo e rezolvarea.
Slavă Celui ce ne-a arătat nouă Lumina !
iulie 26th, 2010 at 10:27
*dan :
Privitor la posedare..,
Biserica Catolică are preoţi specializaţi în exorcizare,cea Orthodoxă foloseşte Rug.Sf.Vasile cel Mare,Neoprotestanţii nu toţi Păstorii se angajează în exorcizări..,
Cu mărturisirea e greu..,
La început diavolul te îndeamnă la păcat..,apoi se opune în al mărturisii pt. a scăpa de el.Şi toţi au păcătuit şi sunt lipsiţi de slava lui Dumnezeu!(Scriptura)
Un lucru e clar:”Când nu ne rugăm petrecem cu demonii….”
Slavă Celui ce ne-a arătat nouă Lumina !
iulie 26th, 2010 at 10:40
Nu vreau să vorbesc despre “deznădejde..”(ca sinucidere spirituală căreia îi urmează cea faptică şi care este un aspect al hulei împotriva Duhului Sfânt)Mulţam Ţie Doamne că am scăpat “Eu..”de această deznădejde..,
Şi eu, am trecut pe aici..,pe lângă paharul morţii??!
De ce am scăpat..?,probabil pt. a avea timp de pocăinţă.
O,Întoarcere acasă precum “Fiul Risipitor.
Slavă Celui ce ne-a arătat nouă Lumina !
iulie 26th, 2010 at 10:49
Pe de altă parte..,iertaţi-mă fraţilor şi surorilor.
În aceea ce te va găsii moartea, în aceea te va lua.
Căzut sau ridicat..,
Sfintele Scripturi ne îndeamnă să priveghem şi să ne rugăm..,pt. ca potrivnicul, să nu aibe prilej de câştig în viaţa noastră.
Slavă Celui ce ne-a arătat nouă Lumina !
iulie 26th, 2010 at 10:55
Este nevoie totuşi de iubire..,chiar şi pt. cei ce sau sinucis..,
Chiar dacă canoanele interzic a ne ruga pt. ei..,
Iubirea este Participare la Viaţa Sfintei Treimi.
iulie 26th, 2010 at 13:04
Iar cu privire la Madalina Manole dupa cate s-au spus ea a incercat in viata ei sa gaseasca ceva.A cautat din pacate pe langa Biserica…vraci…psihologi…filosofi etc.Nu s-a lasat purtata de vointa lui Dumnezeu.Lipsa lui Dumnezeu din viata poate duce la asemenea gesturi regretabile.Ca si concluzie se poate spune ca Madalina nu l-a cunoscut si nu a dorit sa-L cunoasca cu adevarat pe Dumnezeu.Nu ramane decat sa ne rugam pentru sufletul ei care a plecat definitiv acolo unde nu mai exista cale de intoarcere.
iulie 26th, 2010 at 16:31
Dupa putina mea stiinta nu gasesc nicaieri in scripturi ca, un demonizat a fost facut sa creada ca Isus este Fiul lui Dumnezeu. Isus nu a stat de vorba cu cel demonizat .A poruncit cu autoritate demonilor si acestia s-au supus. Isus spune ca cel tare nu poate fi invins decat unul mai tare. Este cum ai incerca sa-i amuresti pe rusi sa paraseasca Moscova. Demonizatul nu este stapan ,diavolul este pe tron si este nevoie de cineva mai puternic.
iulie 26th, 2010 at 18:11
O intrebare pt. iubire de frumos:Crezi ca diavolul poate iubi?
iulie 26th, 2010 at 18:16
Ceea ce doresti sa spui este sa iubim pe sinucigasi dar si pe cel care te ispiteste si te aduce in aceasta stare, adica pe amagitorul lumii acesteia.(biserica a luat pozitie clara fata de acestia).
iulie 26th, 2010 at 18:26
Iar apoi este bine sa nu incurajam sinuciderea.Eu ii urasc pe sinucigasi,viata o da ca si dar Dumnezeu cu un scop acela de intrare in comuniune cu Dumnezeu si de mantuire.Da,iubim neconditionat pe aproapele il ajutam in clipele grele cu ce putem fiecare,dar daca face asemenea gesturi eu unul ma delimitez.Ingerul de lumina(lucifer)a dorit sa fie ca si Dumnezeu si a cazut dramatic.Aceasta cadere se datoreaza unui mare pacat care este mandria.Sinuciderile se produc din lipsa credintei in Dumnezeu sau in unele cazuri cand persoanele respective sunt posedate de diavoli(stinta si medicina le catalogheaza pe aceste persoane bolnave psihic-dar de fapt ele sunt posedate de cel necurat)
iulie 26th, 2010 at 19:36
Dan (martin-mărt.)
Nu ştiu dacă diavolul poate iubii..,cred că se iubeşte pe el însuşi aceasta a fost de fapt primul păcat la finţele create.
Ceeace ştiu este că diavolul nu se poate “smerii…”,de aici şi neputinţa de a se mântuii.
Ideea era să iubim “PERSOANA…”(ipostasul),nu gestul în sine.
Un astfel de gest..,poate face cineva apropiat de tine..,ce faci..?
Îl scoţi din inimă pt. că canoanele interzic..?
Noi nu mântuim canoane ..,ci persoane,-pe de parte, mare este Mila lui Dumnezeu.
Slavă Celui ce ne-a arătat nouă Lumina !
iulie 26th, 2010 at 19:50
Dan (martin-mărt.)
Pacea este mai mare decât dreptatea de 4 ori ,iar iubirea e mai mare decât dreptatea de 8 ori..,
El Dumnezeu ne-a iubit întâi şi aşteaptă un răspuns la această iubire..,
Iar iubirea noastră ca răspuns la iubirea divină îl cuprinde cu siguranţă şi pe semenul nostru..,chiar sinucigaş fiind.
Cine ştie…?,poate a avut timp să spună Doamne ai milă…?,deci pocăinţă a existat dar nu a mai avut timp de faptele pocăinţei precum tâlharul..,de pe cruce.
Apoi hai puţin şi la apocatastaza (restabilire)lui Origen..,eu chiar nu mă supăr dacă Dumnezeu vrea să-i mântuiască pe toţi…,
Asta nu înseamnă că ne putem permite să ne jucăm cu iadul pregătit în niciun caz pt. Om “Regele Creaţiei”
Ci ştim noi bine pt. cine e pregătit..,
Slavă Celui ce ne-a arătat nouă Lumina !
iulie 26th, 2010 at 20:05
Din câte eu ştiu..,singura formă de rugăciune pt. sinucigaşi este amintirea unei rude apropiate sinucigaşului “adică pomeneşte Doamne pe”X” împreună cu neamul său cel adormit..,iar aici e cuprins şi sinucigaşul..,)
Precum rugăciunea pt. prunci “avortaţi..”prunci nenăscuţi..,morţi înainte de vreme..,(ca formulă de rugăciune)
Chiar cine se mai roagă sau îi mai iubeşte pe aceştea care sunt rudelele sau chiar copii noştri…?
Poporul piere din lipsă de cunoştinţă.
Slavă Celui ce ne-a arătat nouă Lumina !
iulie 26th, 2010 at 20:09
Formulele de rugăciune menţionate sunt conform canoanelor..,
Eu nefiind preot..,nu mă înpiedică nimic să am iubire faţă de cineva apropiat ca sa sinucis..,sau efectiv l-am avortat sau am consimţit la avort.
Dimpotrivă dragostea mă aseamănă cu Dumnezeu.
Slavă Celui ce ne-a arătat nouă Lumina !
iulie 26th, 2010 at 22:24
Doar DUMNEZEU CREATORUL dispune de viata noastra a oamenilor.Lipsa credintei spulbera speranta si omul pleaca din fata Divinului ,destinul devenind o tragedie vesnica.
iulie 27th, 2010 at 21:05
Sinuciderea este să faci voia diavolului.
Nici un om sănătos la minte nu se sinucide Mădălina nu a fost nici măcar persoană..,ci un produs care sa vândut pîna a expirat şi apoi a fost aruncat la groapa de gunoi a universului..,
Şi ce rezolv dacă vorbesc aşa…?
Mulţam Ţie Doamne că am scăpat eu…,
Puteam fi eu…?
Ce este al nostru…?
Sf.Ap.Pavel ne spune să avem grijă ca trupul,sufletul şi duhul să ne fie păzite..”ÎNTREGI..”la venirea Domnului Hristos 1Tes.4.23
Pe de altă parte ce păcat există şi noi să nu-l fi făcut..,poate păcatul nu sa întrupat dar asta nu înseamnă că păcatul nu sa mişcat în noi..,doar Mila lui Dumnezeu la împiedecat să nu se întrupeze.
iulie 27th, 2010 at 21:13
Unul dintre cei doi tâlhari de pe cruce sa pierdut pt. ca să ne temem..,
Iar celălalt sa mântuit să avem nădejde..,
Noi să avem nădejde.
Iar conţinutul nădejdii este pocăinţa
Şi conţinutul pocăinţei este credinţa fără de care “nimeni” nu-L va putea vedea pe Dumnezeu ne spune Sf.Scriptură.
iulie 27th, 2010 at 21:26
Am uitat ceva..,
Pilda smochinului blestemat..,
Domnul Iisus a căutat roadă şi nu a găsit..,şi pt. că nu a găsit roadă a blestemat smochinul care de îndată sa uscat mărturiseau ucenicii miraţi…,
Dar mirarea mea este …,spune Sf.Scriptură..,că nu era vremea roadelor…?
-
Deci astăzi este vremea potrivită şi de rugăciune şi de mântuire..,astăzi un prezent continuu..,ziua de mâine nu este a mea.
Cineva spunea :Gîndirea este cel mai mare pericol pt. suflet,până ea nu se va unii cu Logosul Întrupat Iisus Hristos Domnul.
Haideţi să numai stăm pe gânduri..,
Împărăţia lui Dumnezeu se ia cu năvală..,să nu ne LENEVIM să punem mâna pe Împărăţie precum poporul iudeu în pustie.
iulie 27th, 2010 at 21:32
Binecuvântată să fie Împărăţia Tatălui a Fiului Şi a Duhului Sfânt.
Slavă Celui ce ne-a arătat nouă Lumina !
iulie 28th, 2010 at 08:21
Parerea mea este k si-a facut-o cu mana ei.cum poti sa spui k a omorat-o cineva cand a mai avut ink 3 tentative de sinucidere?si atunci tot altcineva a impinso sa fak lucrurile astea?eu cred k a fost inrtr-o depresie prea mare si k nici nu a incercat foarte mult sa iasa din ea.sotul ei vroia sa o duk la doctor iar ea nu vroia.e clar k nu vroia sa mai traiask si a asteptat momentul oportun si solutia perfecta pt a pleca de pe lumea asta.
si remust te rugam sa te uiti intai in gradina ta si apoi la altii.poate k a fost ea o femeie prea curva dar nici tu nu esti departe.poate k tu tew crezi perfect.poate k nu esti prea curvar dar sigur ai alte pacate pt k nu exista om perfect fara pacat.iar in ochii lui Dumnezeu esti la fel de pacatos ca si ea pt k Dumnezeu nu face diferente intre pacate, unul mai mic, altul mai mare.Pt El toate sunt egale.asa k nu mai incerca sa te dai tu un crestin fara cusur pt k nu te crede nimeni.cel putin ana maria a avut curajul sa recunoask k are pacate in viata ei si se smereste, dar tu care te crezi crestinul suprem, perfect si fara pacat nu faci bine.cel mai bine e sa te uiti in tai in gradin ta si apoi sa o acuzi tu pe madalina manole k a fost prea curva.nu ai trai tu langa ea ca sa sti lucrul asta.
O zi binecuvantata tuturor.
iulie 30th, 2010 at 12:01
Datorita acestei intamplari nefericite am devenit unul dintre noii ascultatori ai melodiilor artistei.
iulie 31st, 2010 at 22:01
stie cineva cum traia madalina in casa ei cu sotul si soacra ei…in sufletul ei purta suferinta cea mai mare acolo unde nu a putut patrunde nimeni…si acolo unde nici ea nu a dat drumul sa intre Domnul Isus,,,,mii de oameni sufera si se sinucid din cauza rusinii,,,sa nu cumva sa afle vecinul ca ma bate sotul..sa nu afle sotia ca e inselata ,,,oamenilor le este frica de adevar,…raul trebuie taiat de la radacina,sotul ei daca a iubit.o cu adevarat a trebuit sa o interneze intr.o clinica de specialitate in afara tarii de la prima tentativa,,,,un tratament adecvat in cazul ei era normal,,
august 1st, 2010 at 07:08
am parerea de rau ca numis.au publicat comentariile…aveti ceva impotriva mea….nu am jignit pe nimeni……
august 1st, 2010 at 15:42
Sinuciderea este o lucrare demonica si ea nu poate fi pusa pe seama unei boli psihice . Chiar si in cazul unui bolnav psihic care se sinucide , tot influienta demonica este la mijloc .
august 3rd, 2010 at 21:46
Personal n-am fost acolo, deci nu stiu ce s-a intamplat cu adevarat, dar DUMNEZEU A INGADUIT ACEASTA MOARTE!!!!, EL ESTE SUVERAN!!!!, DIAVOLUL NU ESTE DE CAPUL LUI!!!Deci nu comentez.Imi pare tare rau de copil, este mic si e tare trist pentru un copil de un an si ceva sa nu aiba mama, acesta este un aspect, iar celalalt este mai dureros, ca pe langa ca n-are mama, mai tarziu va afla si modul in care a murit mama lui, DUMNEZEU SA SE INDURE DE ACEST COPIL SI SA-L OCROTEASCA, SA NE RUGAM PENTRU ACEST DRAG SI DEOCAMDATA INOCENT DE COPIL, CACI PACATOS ESTE, CA TOTI SUNTEM NASCUTI DIN PE LINIE ADAMICA, SI NUMAI NASTEREA DIN DUMNEZEU NE TRANSFORMA, SI O RELATIE CLIPA DE CLIPA CU DUMNEZEU, DATORITA DOMNULUI ISUS CRISTOS, SI PRIN DUHUL SFANT, AMIN, DUMNEZEU SA VA BINEWCUVANTEZE,LAUDA I SE CUVINE DOMNULUI DUMNEZEU, AMIN!